נהגים, היזהרו: ציידי פוקימונים עלולים להתפרץ לכביש

הטרנד החדש שמשגע את העולם הגיע גם לישראל: שני בני-אדם נפצעו מאז תחילת השבוע במהלך המרדף אחר הייצורים הוירטואלים. תלונות: פוקימונים מתחבאים בכבישים ראשיים. אנו רצים והם רצים

אפליקציית הפוקימונים. צילום : KeongDaGreat / שאטרסטוק

אנו רצים והם רצים: משחק וירטואלי משגע מיליוני בני אדם ברחבי העולם, וסוחף אחריו רבבות גם בישראל.

מדובר ב"ציד" פוקימונים – כעין ייצורים וירטואליים. מי שמוריד את היישומון, אפליקציה בלע"ז, למכשיר הנייד שלו, מקבל התראות אודות מיקומם של הפוקימונים. כאשר הוא פיזית למקום בו הוחבאו – הוא "אוסף" אותם, צובר נקודות, ועולה שלב.

בראשית השבוע כמעט וטבע למוות צעיר בן 17 שניסה ללכוד "פוקימון ימי" בחוף לידו באשדוד. הוא התמוטט במים, ונמשה בידי אחיו שהציל את חייו. הבוקר נפצעו עוד שניים: צעיר בשנות ה-30 לחייו מראשון-לציון הגיע לחדר ההלם במרכז הרפואי 'אסף הרופא' בצריפין במצב בינוני ויציב, לאחר שהתנגש בעוצמה בזכוכית בשעה שניסה לצוד פוקימון.

מוקדם יותר הבוקר נפצעה נערה בת 15 לאחר שנפלה מאופניים חשמליים כאשר ניסתה לצוד את הייצור הוירטואלי. מצבה מוגדר קל. ברחבי העולם מתרבים הדיווחים על נהגים שעוצרים את המכונית בכבישים ראשיים ופשוט דולקים אחר הפוקימונים שהוחבאו בצירים. הדבר כבר גרם לתאונות ולפציעתם של ציידים ממכוניות חולפות.

היום פורסם ב'ידיעות אחרונות' כי ל'רשות הלאומית לבטיחות בדרכים' הגיעו תלונות על כך שפוקימונים מסתתרים גם בכבישים ראשיים בישראל, והדבר עלול לגרום לסכנת חיים לציידים – רובם בגילאי העשרה לחייה – במהלך המרדף אחריהם בין המכוניות הנוסעות.

כתיבת תגובה