נהג משאית נתפס נוהג בפסילה, בעברו 186 עבירות תנועה

נהג המשאית תושב מזרח ירושלים נתפס כשהוא נוהג בפסילה – כש"לזכותו" 186 עבירות תעבורה. הוא נעצר ויובא היום להארכת מעצרו

במהלך 5 השנים האחרונות, מעורבות המשאיות בתאונות דרכים קטלניות הייתה יותר מ -20% וזאת לעומת שיעורם הנמוך בקרב כלל כלי-הרכב בישראל, העומד על 2.7% בלבד, וכ- 3.5% מכלל הנסועה בכביש.השיעור הגבוה בתאונות הקטלניות אל מול הכמות הזעירה יחסית, נובע לאור העובדה שתאונה עם מעורבות משאית עשויה להיות קשה וקטלנית, בשל משקלה הגבוה ויכולת הבלימה הבעייתית.

אבל למרות זאת, רוצחים פוטנציאליים מסתובבים בכבישי ישראל: במהלך פעילות אכיפה ממוקדת נגד כלי רכב כבדים נעצר אתמול לבדיקה נהג משאית, סמוך למחלף סורק, על כביש 7. תוך זמן קצר התברר כי הנהג, תושב מזרח ירושלים בן 37 נוהג בזמן פסילה בידי בית-משפט בהיעדרו.

שוטרי אגף התנועה הודיעו לו כי הוא פסול לנהיגה ועליו להביא נהג אחר שייקח את המשאית. לאחר כחצי שעה ואחרי שהנהג חתם על טופס הפסילה במודע ונהיגתו הופסקה – הבחין השוטר שעצר אותו כשהוא נוהג שוב עם אותה משאית, בכביש 3 לכיוון מזרח. הנהג נעצר שוב, והפעם נלקח לחקירה, שם הוברר כי לחובתו 186 עבירות תעבורה במהלך השנים. המשאית הושבתה למשך 30 ימים ונגררה למגרש האחסנה לאלתר. בסיום החקירה הנהג נעצר והיום יובא בפני בימ"ש לתעבורה לדון בבקשה להארכת מעצרו.

באירוע אחר, נעצרה משאית בכביש 6 בסמוך למחלף נשרים לצורך בדיקת משקל המטען. במהלך הבדיקה נמצא כי הנהג תושב אזור הצפון בן 41 מוביל מטען החורג ב-32% מהמותר בחוק. שוטרי אגף התנועה רשמו לו הזמנה לדין והודיעו לו כי הוא פסול לנהיגה למשך 30 ימים, המשאית הושבתה גם כן למשך 30 ימים ונגררה מהמקום למגרש האחסנה.

מהמשטרה נמסר: " משטרת ישראל רואה כערך עליון את הפעילות מצילת החיים בכבישים, ותמשיך לבצע בנחישות אכיפה כנגד הגורמים לתאונות הדרכים במטרה להרתיע את הנהגים ולצמצם ככל שניתן את מעורבותם של כלי הרכב הכבדים בתאונות הדרכים".

כתיבת תגובה