נוסע מתמיד באלעל? אולי תקבל בחזרה 900 שקלים

תביעה ייצוגית נגד חברת אל על אושרה היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב ע"ס של 900 שקלים עבור כל נוסע מתמיד בחברה בגין שינוי הנהלים בשנת 2015. סך כל התביעה 1.28 מיליארד שקלים.

מטוס אל על | צילום: shutterstock

על פי מסמכי התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, חברת"אל-על" ביצעה שינוי חד צדדי בתחילת שנת 2015 שינויים בתנאי מועדון הנוסע המתמיד של החברה במספר מאפיינים משמעותיים, כולם לרעת החברים והפכה את קבלתם של כרטיסי טיסה בנקודות בונוס לפחות אטרקטיביים.

לפי התביעה החברה ייקרה את מחיריהם של כרטיסי הבונוס, אלו הנרכשים תמורת נקודות, ליעדים כדוגמת לונדון, פריז, ניו-יורק,לוס אנג'לס והמזרח הרחוק בשיעור שדרש תוספות בשיעור של עד כ-50% ביחס למספר המקורי. כמו כן הגדילה השנה אלעל את מספר הנקודות הנדרשות לצורך תשלום תוספת המזומן עבור כרטיס בונוס, אותה מכנה החברה 'תוספת דלק' גם כן בכחמישים אחוזים.

בנוסף, ביטלה אל על את הזכאות שעמדה לחברי המועדון ובפרט לאלה מבין חברי המועדון שתוקף הנקודות שברשותם עומד לפוג,להנפיק שובר פתוח לשנה למימוש כרטיס בונוס. כיום, לאחר השינוי מחויבים חברי מועדון שברשותם נקודות העומדות לפוג, להזמין כרטיס בונוס ליעד ובתאריך מסוים ולכרטס כרטיס זה מראש, ולא להשאירו פתוח כבעבר. כתוצאה מהשינוי חבר מועדון שיבקש לעשות שינוי לאחר הכירטוס, יאלץ לשלם דמי שינוי שעלותם כ-100 דולר מהצד האחד, אולם אם לא יכטס ירדו הנקודות בהן הוא לא השתמש לטמיון.

התובע הייצוגי המייצג כמיליון וחצי חברי מועדון, הוא רו"ח עופר מינרב שימש בשעבר כנשיא לשכת רואי החשבון, והוא מיוצג ע"י עורכי הדין יוני חרש וניר שוסטר ממשרד שנהב, קונפורטי, רותם ושות'.

בית המשפט אישר היום את הבקשה לתביעה ייצוגית של קבוצת התובעים שהוגדרה ככלל חברי המועדון לפיה הדרישה לפיצוי מאל על בסך כ-900 שקלים לכל חבר בנוסע מתמיד של החברה, ובסה"כ עומדת בסך של 1.28 מיליארד שקל.

כתיבת תגובה