"ניסיתי לראות אם ישתלם לי לפתוח עסק, אני בפשיטת רגל"

במסגרת ביקורת שערכו פקחי רשות המיסים באזור באיזור טבריה, נתקלו הפקחים בבעל עסק לעבודות שיש שלא פתח תיק ברשות המיסים. האיש, תושב דבוריה, טען כי רצה לבדוק אם משתלם לו לפתוח עסק

טבריה. צילום: david156 | שאטרסטוק

במבצע ביקורת שערכו פקחי רשות המיסים בטבריה וסביבותיה נמצא כי 11% מהעסקים שנבדקו אינם מדווחים על הכנסותיהם כחוק. הפקחים ביקרו ב-170 עסקים ובהם אתר בו עבד בעל עסק לבניית פרגולות. הפקחים שאלו את הלקוח כמה שילם עבור העבודה וגילו כי בעל העסק לא רשם הכנסות בסך 11 אלף שקלים. האיש, תושב כפר כנא, אמר כי "שכח לרשום". תשובה דומה קיבלו הפקחים מקבלן גינון שגם הוא העלים הכנסות.

בביקורת שנערכה בחנות בכפר מר'אר, נמצא כי בעלת העסק לא דיווחה על הכנסות בסך 11,410 שקלים. בעלת העסק אמרה כי "הלקוחות חייבים לי עוד כסף, אני רושמת בסוף". בחנות הלבשה בכפר נמצא כי בעלת החנות לא דיווחה על הכנסותיה כדין. לטענתה לא קיבלה שום תשלום, עם זאת מבדיקת יומנה המשמש למעקב אחר לקוחות, קניית סחורה ותשלום בגינם, נמצא אי רישום הכנסות בסך 4,660 שקלים הנובעים מתשלום של עשרה לקוחות שונים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

בעסק למערכות סולאריות מצאו הפקחים כי הכנסות בסך 1,317 שקלים שהתקבלו בהעברה בנקאית לא נרשמו בספרי העסק. "אני יודעת שאני צריכה לפעול לפי ההוראות", הסבירה בעלת העסק. באתר בנייה בכפר תבור, נמצא כי בעל עסק לעבודות שיש מדבוריה קיבל על חשבון העבודה סכום של שלושת אלפים שקלים, אך בבדיקה שערכו הפקחים התברר כי אין לו תיק ברשות המסים וכי אינו מנהל ספרים כחוק. האיש אמר "ניסיתי לראות אם ישתלם לי. אני בפשיטת רגל".

כתיבת תגובה