עתיד אחיסמך בסימן שאלה; הבנקים יסרבו לתת ליווי בנקאי?

תזוזה בלוד: נערכה ההגרלה בפרויקט מחיר למשתכן באחיסמך ■ 376 זכאי מחיר למשתכן יקבלו הודעת זכייה, מתוך 6,510 משקי בית שנרשמו להגרלה ■ כ-104 מהדירות יימכרו בראשונה לבני מקום

אחיסמך, תוכנית למאות דירות חדשות. צילום: פלאש 90

משרד השיכון הודיע כי נערכה ההגרלה לאלו שנרשמו לפרויקט 'מחיר למשתכן' באחיסמך, וכי 376 זכאי מחיר למשתכן יקבלו הודעת זכייה, מתוך 6,510 משקי בית שנרשמו להגרלה. חשוב לציין כי מבין כלל הזוכים, כ-104 מהדירות יימכרו בראשונה לבני המקום.

376 יחידות הדיור ימכרו במחיר של 7,131 שקל למ"ר כולל מע"מ, המגלם הנחה של כ-300 אלף שקל ממחיר השוק בעיר. מדובר בפרויקט מגדלי הנחל במתחם אחיסמך בלוד, שייבנה על ידי חברת זוהר וצפריר שרבט יזמות ובניה. שכונת 'אחיסמך' הגדולה בלוד כוללת 3,600 יחידות דיור. 18 קבלנים ניגשו למכרז שחולק לשלושה מתחמי משנה, כדי לאפשר ליזמים קטנים לגשת למכרז. במסגרת המכרז, קיבלו היזמים הנחה משמעותית על מחיר הקרקע.

אולם לפי הפרסום הבוקר (א) ב'ידיעות אחרונות' גורמים במערכת הבנקאית מעריכים כי גם הפרויקט באחיסמך ייתקל בקשיים בליווי הבנקאי, בדיוק כמו בעפולה.

לפני חודשיים חתם שר האוצר, משה כחלון, על היתרי בנייה בפרויקט הראשון בלוד במסגרת תכנית אחיסמך הגדולה. דירת שלושה חדרים בפרויקט, בשטח של 83 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 11.5 מ"ר, תעלה כ-625 אלף שקל; דירת ארבעה חדרים בשטח של 103 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 13 מ"ר, תעלה כ-772 אלף שקל; ודירת חמישה חדרים בשטח של 117 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 18 מ"ר, תעלה כ-887 אלף שקל.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי בימים הקרובים יוזמנו הזוכים על ידי החברה היזמית, בפיקוח חברת הבקרה שמפעיל משרד הבינוי והשיכון, לבחור דירות על פי סדר הזכייה בהגרלה.

כתיבת תגובה