נצרת עילית: נבחר ראש העיר שזכה לתמיכת 'דגל התורה'

רונן פלוט מנכ"ל הכנסת לשעבר הצליח לאחד את כלל המפלגות לתמיכה חוצה גבולות ואתמול נבחר ברוב של 65% מכלל הבוחרים ■ מקורבו לוי אדרעי ל'ביזנעס': "הקהילה החרדית תהנה משיתוף פעולה פורה מול לשכת ראש העיר"

יחס טוב לחרדים. פלוט עם אדרעי. באדיבות המצלם

רונן פלוט מנכ"ל הכנסת לשעבר בן ה–61, זכה אתמול בכ־65% מהקולות בבחירות שנערכו בנצרת עילית, לעומת 35% שקיבל יריבו נתנאל טויטו, שמילא את מקומו של גפסו במהלך השעייתו האחרונה. בבחירות נרשמו כ־43% הצבעה.

פלוט שיש לו קשרים פוליטיים מעבודתו הקודמת בכנסת, זכה לתמיכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפלגות הליכוד, הבית היהודי, ישראל ביתנו, ש"ס, דגל התורה, יש עתיד ומפלגת העבודה. מנגד, זכה טויטו, נציג הצעירים במועצת העיר, לתמיכתו של יו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון, וכן שמעון גפסו ומשפחתו.

הנעלם הגדול הוא יחסו של פלוט לציבור החרדי, שיש לו אינטרס מובהק בנצרת עילית בגלל עתודות הבנייה הגדולות בהר יונה. ראש העיר הקודם, שמעון גפסו, עודד את בואו של הציבור החרדי להר יונה ומעניין יהיה לעקוב אחרי מהלכיו של ראש העיר החדש, שזכה לגיבוי של דגל התורה.

לוי אדרעי איש חסידות חב"ד ומקרובו של פלוט, משדר אופטימיות ובשיחה ל'ביזנעס' הוא אומר, "תמיד בערבי פסחים כשהייתי מביא לו שלוש מצות, הוא היה מבקש עוד כמה סטים של מצות שמורה עבור משפחות נזקקות בנצרת עילית. הוא אישית היה מביא את זה לאותן משפחות".

לדבריו, "דלתו של פלוט מאז ומתמיד היתה פתוחה לכל דבר שבקדושה. בכלל, כל עובדי הכנסת גומרים עליו את ההלל, הם מרוצים ממנו מאד. ואל תשכח שמדובר ביותר מ–2000 עובדים ואין אחד שיש לו טענות נגדו. הוא יהיה ראש עיר מעולה לציבור החרדי".

גורם חרדי אחר שיש לו קשר עם פלוט אמר בשיחה ל'ביזענס', "מהכרות שלי עם רונן פלוט, מדובר במענטש אמיתי, אוהב אדם. אבל לפני הכל יהודי גאה שלא התבייש אף פעם להראות מצולם עטור בתפילין או מנענע ארבעת המינים. איש שידע לסייע לארגונים ולאישים במחנה החרדי מבלי לחשוב פעמיים.

"מהכרותי איתו כביצועיסט ובולדוזר, אין לי ספק בכלל שמעבר לכך שהוא הולך להיות ראש עיר מצויין – גם הקהילה החרדית בעיר נצרת עילית תהנה משיתוף פעולה פורה מול לשכת ראש העיר, לא פחות מקודמו בתפקיד".

בנוסף. אדרעי מעיד כי כל אימת שהביא עמו רבנים מהתפוצות לבקר בכנסת, זכו הללו ליחס מיוחד מפלוט כמנכ"ל הבית. "רואים שיש לו כבוד לרבנים" אומר אדרעי.

 

כתיבת תגובה