נשיא איגוד לשכות המסחר: אסור להקשיב לנגידת בנק ישראל

עו"ד אוריאל לין פותח חזית נגד פלוג: מאז שמונתה לתפקידה היא כמעט באופן אובססיבי מדברת בכל הזדמנות על הצורך בהעלאת מסים

אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר. צילום: שי משה פלאש 90.

התקפה חזיתית. בתגובה להתנגדות בנק ישראל להצעות שהועלו בממשלה להפחתת מסים, אומר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, כי אסור להקשיב לעצותיה של נגידת בנק ישראל בתחום מדיניות המסים. "מאז שהיא מונתה לתפקידה בנובמבר 2013, היא כמעט באופן אובססיבי מדברת בכל הזדמנות על הצורך בהעלאת מסים, גם לאחר שמס החברות הועלה ל- 26.5% והמס על משיכת רווחים הועלה ב- 20%."

לדברי לין, הנגידה עוסקת בהשוואות פשטניות מאקרו-בינלאומיות שאינן מתאימות למציאות הישראלית, ובנק ישראל עדיין שבוי בתפיסה השגויה שהעלאת נטל המס מגדילה את הכנסות המדינה. לטענתו הוכח בעבר, מרפורמת המס שהונהגה בשנת 2004 ועד היום, כי דווקא הפחתת נטל המס על המגזר העסקי מעודדת צמיחה וכי היקף הכנסות המדינה מושפע יותר מהיקף הפעילות הכלכלית מאשר מגובה המסים המושתים על המגזר העסקי ועל הציבור הרחב. "

"אם היינו מקבלים את עצותיה של נגידת בנק ישראל מאז התמנתה לתפקידה לא היינו מגיעים לרמת מיסוי שפויה הקיימת היום בישראל. ארגון כלכלי רציני צריך לדייק בניתוח ולהגיע לנקודת האיזון מתי גובה המס פוגע בצמיחה ומתי רמת המס מעודדת צמיחה. חישוב מתאים זה לא נעשה בבנק ישראל.", מדגיש לין.

"יתר על כן, בנק ישראל מתעלם מכל ההכבדות המאסיביות שהוטלו במאה הנוכחית על המגזר העסקי, כאילו אין להן עלויות. בראייה נכונה בנק ישראל היה צריך לבחון את כל העלויות הנוספות שהוטלו על גב המגזר העסקי כתוצאה משטף החוקים והרגולציה שהוטלו על המגזר העסקי מתחילת המאה הנוכחית, ולאחר מכן לחשב את  תוספת נטל המס, אלא שהוא לא טרח לעשות זאת, והוא רק מציג תמונת מצב השוואתית ופשטנית לעומת מדינות אחרות."

כתיבת תגובה