נשיא טוגו ורבים משרי ממשלתה באו לבקר במכון וולקני

ישראל ממשיכה להדק את קשריה עם מדינות אפריקה. נשיא טוגו ושרים רבים בממשלתה באו לביקור במכון וולקני. אליהם נלוו נציגיו של ארגון הקהילה הכלכלית של מערב אפריקה המאגד 17 מדינות ביבשת

גנאסינגבה עם סגן מנכ"ל המכון. צילום: אורן כהן | יח"צ

נשיא טוגו, פאורה גנאסינגבה, ביקר במכון וולקני יחד עם משלחת רמת דרג המייצגת את ארצו. בין חברי המשלחת מהמדינה האפריקאית גם שר הביטחון של טוגו, הרמטכ"ל, שר החוץ, שר הכלכלה, שר המשפטים, שר הבריאות, שר האנרגיה והמכרות ושר החקלאות.

ביקור זה הוא פועל יוצא של הפעילות הדיפלומטית הרבה של ממשלת ישראל עם מדינות שונות באפריקה. במהלך הביקור הממלכתי למד הנשיא להכיר את הטכנולוגיות של מכון וולקני בתחום האחסון, שמטרתן הארכת חיי המדף של תוצרת חקלאית לאחר הקטיף, וביקר בבנק הגֶנִים הלאומי המשמר זרעים עבור הדורות הבאים.

כמו כן, ביקר גנאסינגבה גם ברפת המטבולית, הרפת המחקרית היחידה במדינת ישראל, בה נעשים מחקרים שונים על תנובת החלב, רווחת הפרה והאבסת פרות לחלב. פיתוח החקלאות הוא נושא משמעותי עבור טוגו, שכן רוב תושבי המדינה מתפרנסים מחקלאות, ומתמודדים עם מיעוט אדמות פוריות ומיעוט מקורות מים.

ביקור זה הוא חוליה נוספת בשרשרת ביקורים של אנשים רמי דרג ממדינות אפריקה במכון, וזאת בזכות הידע הרב שנצבר במכון וולקני בכל הקשור בשימור תוצרת החקלאית ופיתוח חקלאות באקלים חצי מדברי ומדברי.

את הביקור לוותה משלחת מטעם ארגון הקהילה הכלכלית של מערב אפריקה, בו חברות 17 מדינות אפריקאיות וטוגו בניהן, לטובת שיתוף פעולה וקידום הכלכלה של מדינות אלו. משלחת זו הביעה רצון להכיר את התכנים המדעיים של מכון וולקני לטובת המטרות אותן היא מקדמת.

כתיבת תגובה