נתניהו: 4,000 שקלים לחודש לנכים הקשים כבר בינואר

עוד בתכנית המתגבשת: תוספת של ארבעה מיליארד שקלים בארבע שנים, הצמדה לשכר המינימום ועידוד יציאה לעבודה. נתניהו למד את החומר והחליט לשדרג את הצעת החכ"ים

אילוסטרציה. צילום : Laszlo66 | שאטרסטוק

כבר בינואר 2018 תועלה הקצבה לנכים הקשים ל-4,000 שקלים לחודש, תוספת שבאה לתת מענה מיידי לנזקקים ביותר. כך החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שנועץ עם פרופ' אבי שמחון ויו"ר הקואליציה דוד ביטן ולמד את דוח זליכה, לשלב בין ההמלצות שהועלו על ידם.

נתניהו אמר כי התכנית נותנת מענה מיידי לנזקקים ביותר, תשפר באופן משמעותי את מצבם של הנכים בישראל ותסייע לשילובם במעגל העבודה". כמו כן החל מינואר 2018 נכה שהוכר כמי שאינו יכול לעבוד לא יהיה מתחת לקו העוני. המטרה היא לשנות מיידית את המצב הקיים שבו רבע מהנכים נמצאים מתחת לקו העוני.

תוך ארבע שנים יגדל הסיוע לנכים בארבעה מיליארד שקל לשנה, מסגרת תקציבית שקבע שר האוצר. הפעימות לגידול התקציב וחלוקתו יקבעו בדיון משותף בין שר האוצר, שר הרווחה וראש הממשלה. עוד נמסר ממשרד ראש הממשלה כי כל הקצבאות יוצמדו לשכר המינימום, וכדי לעודד שילוב נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה עובד ששכרו נמוך מ-4,200 שקלים לחודש. בנוסף, הממשלה תשקיע 100 מיליון שקל בשנה בתכנית לסבסוד עבודת נכים.

כתיבת תגובה