סאגת פלאפון; פיצוי או לעג לרש?

פלאפון מציעה ללקוחותיה שלוש הצעות פיצוי על תקלת הרשת שפקדה את החברה בשבוע הקודם. שתיים מבין ההצעות אינן מתאימות לציבור החרדי בלשון המעטה. את הפיצוי לא תקבלו אם לא תדרשו

נתי שוחט- פלאש90

בעקבות התקלה החמורה ברשת 'פלאפון' בשבוע הקודם, הודיעה היום (א) החברה כי תעניק ללקוחותיה פיצוי בגין ההפרעות שחוו (ויש שעדיין חווים) במהלך ימי התקלה.

לקוחות החברה יוכלו לבחור בין שלוש הטבות כפיצוי על התקלה: חמש מאות דקות שיחה לחו"ל למספר מוגדר של יעדים, גם לטלפונים ניידים; נפח גלישה של עד עשרים ג'יגה למשך חודש ימים. או שימוש באפליקציית המוזיקה והתקשורת החזותית של החברה ללא תשלום למשך חצי שנה.

הפיצוי יינתן רק ללקוחות שידרשו אותו מהחברה. דהיינו, על הלקוחות להתקשר למוקד שירות הלקוחות של פלאפון, להמתין זמן ממושך על הקו, ולדרוש מנציג השירות את ההטבה בה בחרו.

למותר לציין כי שתי ההטבות האחרונות, ובוודאי זו האחרונה, אינם מתאימים לציבור החרדי הנמנה על מנויי הרשת. גם העובדה שהלקוחות נדרשים לחייג למוקד השירות ולדרוש פיצוי, אינה מצביעה על נכונות להעניק פיצוי בלב שלם.

בתגובה להצעת הפיצוי אמרו במועצה לצרכנות כי "התקלה בפלאפון פגעה במגוון רחב של שירותי החברה שעליהם מנויים הצרכנים. הפיצוי לצרכנים צריך להיות באותו ממשק עצמו שבו נפגע כל צרכן וצרכן, משום שאחרת אין בפיצוי כדי לפצות את הצרכן הספציפי על הנזק ועוגמת הנפש שנגרמו לו.

"שלושת סוגי הפיצויים שמציעה פלאפון אינם שירותים שמשרתים בהכרח את כלל הצרכנים, ולפיכך לא יהיה זה עבורם בחזקת פיצוי. ראוי היה שפלאפון תבחר לפצות את לקוחותיה בדרך שבאמת תאפשר פיצוי אמיתי ללקוח ולא שירות שהוא מיותר עבורו".

כתיבת תגובה