סאמיט מכרה כ-12% ממניות כלכלית מחוץ לבורסה

החברה תקבל תמורת המניות כ-264 מיליון שקל ותרשום רווח הון של כ-100 מיליון שקל. הרוכש הוא דוד פורר שיחזיק לאחר השלמת הרכישה כ-24% ממניות כלכלית ירושלים. סאמיט עדיין מחזיקה בכ-7.5% ממניות כלכלית

בית כלכלית בגבעת שאול, ירושלים. צילום: יח"צ

'סאמיט' אחזקות נדל"ן, אחת המחזיקות הבולטות בקרב בעלי המניות של 'כלכלית ירושלים' הודיעה הבוקר (ה) לבורסה כי מכרה בעסקה מחוץ לבורסה כ-30 מיליון מניות של האחרונה המהוות כ-11.9% מהון המניות של כלכלית.

הרוכש הוא איש העסקים דוד פורר שישלם תמורת המניות 264 מיליון שקל (8.80 שקלים למניה). פורר יעביר היום סך של 130 מיליון, ואילו את היתרה ישלם עד ה-15 בספטמבר בשנה הבאה. כנגד התשלום השני ישעבד פורר מחצית מהמניות לטובת סאמיט והן תוחזקנה בחשבון ייעודי שלה.

החברה הודיעה לבורסה כי ההצבעה שלה באסיפת בעלי המניות בהתאם למניות המשועבדות, תהיה על פי הנחיית הרוכש. יצויין כי סאמיט מחזיקה עדיין ב-19 מיליון מניות של כלכלית שהן כ-7.5% מהון המניות של החברה.

עוד הודיעה החברה לבורסה כי התחייבה לרוכש, כי ככל שתהא מעוניינת למכור מניות נוספות של כלכלית מתוך יתרת המניות שבבעלותה בכמות העולה על 5 מיליון יחידות, תעניק לפורר זכות הצעה ראשונית.

בנוסף למניות מחזיקה סאמיט כ-13.7 מיליון אופציות למניות בכלכלית וסך כל אחזקותיה בכלכלית בדילול מלא מסתכמות בכ-11%. בגין מכירת המניות הנמכרות צפויה החברה לרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, רווח כולל של כ-100 מיליון שקל. סך התמורה בגין המניות הנמכרות יחד עם שווי השוק של יתרת אחזקותיה בכלכלית, משקפות נכון להיום רווח מצטבר של כ-194 מיליון שקל,  לעומת עלות ההשקעה.

כתיבת תגובה