סוף סוף היא כאן: החל השיווק של סקודה קודיאק • תיעוד ענק

'צ'מפיון מוטורס' חושפת את הקרוסאובר החדש של סקודה: KODIAQ • בפנים: הגרסאות, המחירים וכל שאר הפרטים

סקודה קודיאק. צילומים: יח"צ

קבוצת 'צ'מפיון מוטורס', יבואנית סקודה (ואאודי, פולקסוואגן וסיאט) בישראל הודיעה על התחלת שיוווק רכב הפנאי-שטח, קודיאק. הרכב, שנחשף בשנה שעברה בברלין, מצטרף לפלח השוק הגדל של רכבי הפנאי-שטח בישראל, בעלי שבעה מקומות. הוא ינסה להתחרות ראש בראש בעיקר במיצובישי אאוטלנדר, קיה סורנטו וניסאן אקס-טרייל – ואם תרצו גם בפורד אקספלורר היקר יותר.

הסקרנות במגזר החרדי סביב הדגם החדש לא זכורה שנים. המערכת ומדור רכב ותחבורה של 'ביזנעס' הוצפו לא פעם בשאלות בנוגע למכונית, זמן השקתה והמחירים. אז הנה הם, כל הפרטים. נסיעת מבחן, אנחנו מקווים, בקרוב.

המכונית מגיעה עם עיצוב מלוטש ואלגנטי, מרחב פנים גדול וחדשנות טכנולוגית לצד מערכות בטיחות מתקדמות. כל דגמי ה-KODIAQ מגיעים עם חבילת בטיחות מתקדמת, המוצעת כסטנדרט, וכוללת בין היתר, מערכת Front Assist המאטה את הרכב עד כדי בלימת חירום, מערכת  Lane Assist המתריעה על סטייה מנתיב ומבצעת תיקון אקטיבי, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית – Adaptive Cruise Control – השומרת על מרחק מוגדר מכלי הרכב מקדימה. ברמת גימור Ambition הרכב יציע שבע כריות אוויר, וברמת גימור Style יוצעו תשע כריות אוויר.

ברמת הגימור Exclusive תוצע בנוסף גם מצלמה °360 היקפית המספקת מידע מושלם לגבי סביבת הרכב באמצעות 4 מצלמות בעלות זווית רחבה שמציגה תמונות בזמן אמת של סביבת הרכב על תצוגת מסך מערכת השמע. דגם הפנאי-שטח החדש של סקודה יוצע בשלוש רמות גימור – Ambition, Style ו-Exclusive, בארבע גרסאות מנוע, ושתי תצורות מרכב, 5 ו-7 מקומות.

המנוע הבסיסי עומד על 1.4 ליטר TSI והספק של 150 כ"ס עם הנעה קדמית; מנוע 1.4 ליטר TSI בהספק של 150 כ"ס עם הנעה 4X4; מנוע 2.0 ליטר TDI עם הספק של 150 כ"ס והנעה קדמית; ומנוע 2.0 ליטר TSI עם 180 כ"ס והנעה 4X4. כל דגמי מנוע ה- 1.4 ליטר יציעו את מערכת ה- ACT: Active Cylinder Timing לניתוק שתי בוכנות לשם חיסכון בצריכת הדלק והפחתת פליטת מזהמים. גרסאות המנוע בנפח 1.4 TSI יוצמדו לתיבות שישה הילוכים DSG, בעוד גרסאות המנוע בנפח 2.0 TSI ו- 2.0 TDI יוצמדו לתיבה אוטומטית חדשה בת שבעה הילוכים DSG (DQ500) המיועדת לעמוד בעומסים מוגברים.

מ'צ'מפיון מוטורס' נמסר כי "מהנדסי סקודה הצליחו לקחת את ממדי הקרוס אובר המוכר ולתת פרשנות חדשה למרחב הפנים, כשהרכב מציע יתרונות מול מתחריו כמעט בכל פרמטר. כך ל- KODIAQ בסיס גלגלים הגדול בקטגוריה עם 2,791 מ"מ, כשאורכו עומד על 4,697 מ"מ. הקודיאק מציע רוחב של 1,882 מ"מ (מקום שני בקטגוריה) וגובה של 1,676 מ"מ. כראוי לספינת הדגל החדשה של סקודה, תכנון מתוחכם של תא המטען אפשר להגדילו עד ל-635 ליטר בתצורת 5 מקומות ו- 233 ליטר בתצורת 7 מקומות, ללא תחרות בהשוואה למתחרים".

במכונית החדשה מסך מולטימדיה צבעוני, בגודל 8 אינץ', הממוקם במרכז הקונסולה המרכזית בין המושבים מוסיף ותורם למראה הקלאסי ופסי אווירה LED המוצעים בעשרה צבעים לבחירה (מרמת גימור סטייל).

בקודיאק יש גם תא ייעודי לאחסון הנייד עם מגבר קליטה וטעינה אלחוטית (מכשירים תומכים, מרמת אבזור Style) שני שקעי 12V, שני שקעי USB מלפנים ומאחור, שקעי AUX, SD, ואפילו שקע 230V להטענת טאבלט או סלולר. הרכב מציע אף שפע של פתרונות חכמים, ביניהם: "מגבר קול דיגיטלי" להעברת קולות הנוסעים מקדימה לאחור, מגן דלתות דינמי הנפתח ועוטף את שולי הדלת בפתיחתה, מקום ייעודי למטריות וניקוז מים מחוץ לרכב בדלתות הקדמיות, תא אחסון "ארנק" הכולל מקום ייעודי לכרטיס אשראי, משענת יד אחורית כוללת מתקן לכוסות ופתח לתא מטען, תא אחסון מקורר מתחת למשענת היד המרכזית, מתקן כוסות קדמי כפול כולל כיסוי עם תחתית סיליקון המאפשרת לפתוח בקבוקים ביד אחת, מערכות רשתות לתא המטען הענק, תאי אחסון לבקבוקים בדלתות הרכב, תא כפפות מואר ומקורר ועוד. המושבים האחוריים נפרדים וניתנים לקיפול מרחוק מתא המטען (1980 ליטר).

הקודיאק מציע אבזור עשיר בכל רמות הגימור עם שורה של חידושים טכנולוגיים: כבר ברמת גימור Ambition מציע הרכב פנסי ערפל בחזית ופנסי LED אחוריים, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וחיישן גשם, מפתח חכם KeyLess המציע פתיחת הרכב ללא מפתח והנעה באמצעות כפתור, מערכת Fatigue Detection המתריעה על עייפות, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת Start&Stop לצד בלם יד חשמלי המאפשר שימוש בפונקציית ה- Auto Hold, הגה כולל כפתורי בקרת שמע, משענת יד מרכזית עם תא אחסון, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת שני אזורים, תא כפפות כפול (עליון ותחתון) מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, חיישני חניה אחוריים מקוריים, טבעת גרירה מלפנים ומאחור, מערכת תאורה מסוג "Coming Home Leaving Home" ועוד.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

לחובבי הסאונד והמולטימדיה מוצעת בכל הגרסאות ממשק Smart Link המציע אפשרויות חיבור שונות בין מכשיר הסמארטפון האישי למסך המגע של מערכת המולטימדיה המקורית של הרכב. המערכת מאפשרת חיבור בין מערכות ההפעלה: Mirror link, Car play by Apple ו- Android Auto by Google (למכשירים תומכים). מערכת המולטימדיה של המכונית מציעה טכנולוגית Touch עם שורה של פונקציות: תמיכה בקבצי MP3, דיבורית BT הכוללת יכולת השמעת קבצי אודיו A2DP, כרטיס SD עד 32 ג'יגה, USB ושמונה רמקולים.

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס: "ה-KODIAQ, הקרוסאובר הגדול והחדש של סקודה, מגלם את התפיסה החכמה שלנו. סקודה מציעה את הקודיאק בהתאמה אישית ללקוחות בזכות, ארבע גרסאות מנוע, שלוש רמות גימור, שתי תצורות ושפע של מערכות טכנולוגיות ואבזור מתקדמות, שחלקן מוכר מסגמנט היוקרה בלבד. מהעיצוב האלגנטי, דרך המרחב העצום, האבזור העשיר ועד מנועי הטורבו העוצמתיים והחסכוניים, הערך שמציע הרכב לצרכן הישראלי מנצח באיכותו".

והמחיר? מחיר גרסת הבסיס יחל מ-179,990 שקלים לגרסת מנוע 1.4 ליטר ברמת גימור Ambition בתצורת שבעה מושבים, ו-174,990 שקלים לגרסת מנוע 1.4 ליטר ברמת גימור Ambition בתצורת חמישה מושבים.

תגובה אחת ל: "סוף סוף היא כאן: החל השיווק של סקודה קודיאק • תיעוד ענק"

  1. של החיים, אין כמו סקודה! הרכבים המשופרים והיפיםםםםםםםםםםםםםם.

כתיבת תגובה