סוף שנת המס? הסתיימו העיצומים ברשות המסים

לאחר תקופה ארוכה של עיצומים בהם נקטו עובדי רשות המיסים, בחלק ממעברי הגבול, בלשכות רשות האכיפה והגבייה, ביחידות מיסוי מקרקעין ועוד, הודיע היום האוצר כי העובדים יחזרו לעבודה סדירה לקראת סוף שנת המס

אריאל יעקובי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ויושב ראש הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, סיכמו היום על הפסקת העיצומים ברשות המסים ועל כניסה למשא ומתן מואץ במטרה להגיע לסיכומים עד סוף השנה. בעקבות כך הודיע היום האוצר כי העובדים ישובו לעבודה סדירה, וכל סניפי ויחידות רשות המסים בכל רחבי הארץ יחזרו לספק שירות.

העבודה השוטפת ביחידות מיסוי המקרקעין, בפקידי השומה בערים השונות, וכן ביחידות ההוצאה לפועל תחזור גם היא לפעילות סדירה. בנוסף, קבלת הקהל, מתן אישורי טאבו, הסדרת תשלומים, ביטול או הקטנת קנסות, הנפקת אישורי ניכוי מס, פריסת תשלומים בגביה, ביצוע החזרים והעברת כספים לחו"ל ישובו לפעילות. כמו כן, העיצומים במכס במעבר גבול אלנבי יסתיימו גם הם.

מי שעוד יכול לנשום הם הסוחרים ובעלי העסקים ברחבי הארץ שחוו בתקופה האחרונה עומס "ביקורים" וביקורת של עובדי רשות המיסים שבחרו לצאת לשטח במקום לתת שירות במשרד, כחלק מאותם עיצומים בהם נקטו במחאה על תנאי עבודתם.

חייבים לציין כי קול ההיגיון ניצח. כאשר גם העובדים הבינו שבסופו של דבר, מי שיידרש לשלם את מחיר העיצומים, יהיו הם עצמם, וזאת לנוכח העומס הצפוי בסוף שנת המס. ההחלטה לשוב לעבודה סדירה, הביאה את באב"ד לומר: "אני שמח שיושב ראש הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, גילה אחריות והבנה שאזרחי ישראל לא צריכים לשלם את מחיר ההשבתה, והפסיק את העיצומים לאלתר. אנו נכנס למו"מ אינטנסיבי עם העובדים במטרה לאפשר את רציפות שירותי הרשות בעיקר בתקופה זו של השנה".

 

כתיבת תגובה