סופר טאנקר? תגידו שלום ל'ברייב 2002' שינחת היום בישראל

טייסי הכיבוי טייסת 249 עובדים ללא הפסקה כדי לכבות את הדליקות ברחבי הארץ – אבל היום הרוחות יגברו וגם היובש, וראש הממשלה הורה להזעיק סיוע אווירי מקפריסין, יוון, קרואטיה, איטליה ורוסיה

מטוס כיבוי ישראלי. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

בדליקה הגדולה בכרמל היה זה ה"סופר טאנקר" – מטוס הכיבוי האמריקני, שהוא למעשה מטוס הכיבוי הגדול בעולם, שהצליח להביא לניצחון סופי על האש בעזרת קיבולת אדירה של 94,850 ליטר מים.

הדליקות הרבות ברחבי הארץ ביומיים האחרונים, שמקורן של כמה מהן בהצתות, מתפשטות כאש בשדה קוצים בגלל רוחות מזרחיות חזקות שגם מגבירות את היובש וממילא את הפוטנציאל לדליקה. על-פי ההערכות, במהלך היום (ה') הדליקות יתגברו בגלל התחזקות הרוחות והיובש.

כדי לא להגיע למצב שבו יחידת כיבוי האווירית – המכונה גם "טייסת אלעד" על שמו של הכבאי אלעד ריבן שנספה באסון הכרמל – לא תצליח להשתלט על הדליקות, החליט ראש-הממשלה להזעיק סיוע ממדינות סמוכות.

לפני שעה קלה נחתו שלושה מטוסי כיבוי יוונים, ובמהלך היום גם קפריסין, איטליה, קרואטיה ורוסיה אמורות לשלוח מטוסים נוספים, במאבק בלהבות. כל אחד מהם יכול לשאת 10 טון חומר מעכב בעירה.

יחד איתם יגיע ה"כוכב" התורן: מטוס 'ברייב 2002 ברוסי, שנושא 12 טונות של חומרים מעכבי בעירה, ואף יכול לנחות על המים. הוא השתתף גם במבצע הכיבוי בכרמל, לפני 6 שנים, אך ה"סופר-טאנקר" האפיל עליו ומשך את מלוא תשומת-הלב.

ובתוך כך, צוותי לוחמי האש התעופתיים מחטיבת מבצעי קרקע של נמל התעופה בן גוריון, יחד עם כבאיות תעופתיות, יצאו בשעה האחרונה לסייע ללוחמי האש  בהרי ירושלים ויצטרפו לעשרות הצוותים שכבר פועלים במוקדי האש. מנתב"ג נמסר כי הלוחמים התנדבו לכך, ומבלי שהדבר פוגע בכשירות המבצעית של נמל התעופה.

כתיבת תגובה