'סיאט' מקימה מיזם בישראל לאיתור סטרטאפים בתחומי הרכב והתחבורה

המיזם הוקם בשיתוף צ'מפיון מוטורס למטרת זיהוי טכנולוגיות חדשות ושירותים חדשים הקשורים למכונית האוטונומית ולתחבורה חכמה. לוקה דה מאו נשיא סיאט "ישראל היא מדינה מובילה בתחום החדשנות, והיא נחשבת ל'אומת סטארט-אפ".

סיאט איטקה. צילום: יח"צ

לוקה די מאו, נשיא חברת הרכב הספרדית סיאט השייכת לקונצרן פולקסוואגן, חתם על הסכם בין סיאט לבין 'צ'מפיון מוטורס' – יבואנית קבוצת פולקסוואגן בישראל (פולקסוואגן, סקודה, סיאט ואודי) על הקמת "אקספלורה": צוות מומחים שיתעניין בפרויקטים של חדשנות טכנולוגית המכוונים למכונית המקושרת ושירותי תחבורה חכמה. מטרת המיזם היא לעודד יחסים עם חברות סטארט-אפ ושחקנים מקומיים הקשורים לניידות ולזהות פרויקטים חדשניים שיכולים להוביל לפתרונות עתידיים ולמודלים עסקיים עבור המותג.

לוקה דה מאו, שהגיע ארצה כדי לחתום על השותפות עם 'צ'מפיון מוטורס' וקיבל תובנות לגבי השלבים הראשונים של אקספלורה, אמר כי "ההזדמנות להשיק סוג כזה של פרויקט בישראל, אחד השווקים העיקריים שלנו, הופך אותה למיקום אסטרטגי עבור סיאט". בנוסף, ציין דה מיו כי "ישראל היא מדינה מובילה בתחום החדשנות, והיא נחשבת ל'אומת סטארט-אפ', ולכן אין מקום טוב יותר להשיק מיזם מסוג זה".

פרופסור יצחק סוארי, יו"ר מועצת המנהלים של 'צ'מפיון מוטורס' אמר: "אנו שמחים לחזק ולהעמיק את הקשר האמיץ ושיתוף הפעולה בין 'צ'מפיון מוטורס' לבין סיאט. בטוחני כי פעילותנו המשותפת בשוק התחבורה החכמה בישראל תניב הזדמנויות עסקיות עבור יצרן הרכב הספרדי ועבור התעשייה המקומית".

אקספלורה, שבסיסה בתל אביב ופעילותה תתבצע ברחבי הארץ, תורכב מצוות ראשוני המורכב מארבעה מומחים. סיאט מתכוונת למקם בישראל לתקופה של שנה שלושה מחברי צוות הניידות הקלה הרוחבי שלה, המתמחים בתכנון חוויית משתמש (UX), פיתוח חשמלי ופיתוח עסקי, המובילים את השינוי הדיגיטלי של החברה. זאת, כדי לתת מענה לצרכי המיזם, לזהות ולפתח את הפתרונות הרלוונטיים ביותר עבור סיאט ועבור הענף. 'צ'מפיון מוטורס' תקצה מנהל שיהיה אחראי לתיאום ולביצוע הפרויקט החל משלביו הראשונים. צוות מומחים זה, שיחל באיתור חברות סטארט-אפ ופרויקטים שעשויים להיות מעניינים, יבחר את החידושים הבולטים ביותר ויישם אותם באמצעות בפיילוטים שיבוצעו בישראל ובאירופה.

במהלך ביקורו  של דה מאו ופמלייתו בהם ווין גריפית', סגן הנשיא הבכיר של סיאט למכירות, וד"ר מתיאס ראבה, סגן הנשיא הבכיר של סיאט למחקר ופיתוח נפגשו גם עם שר הכלכלה אלי כהן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, המדען הראשי ויו"ר הרשות לחדשנות ד"ר עמי אפלבאום, וראש רשות החדשנות הישראלית אהרון אהרון. בנוסף, נשיא סיאט פתח את היום השני של ועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה החכמה שנערכה בתל-אביב ונפגש עם הסטארט-אפים הישראלים המרכזיים המעורבים במיזם.

בישראל יש כיום למעלה מ-7,000 עסקי הזנק, מה שהופך אותה למדינה עם הריכוז השני הגבוה ביותר של חברות סטארט-אפ אחרי עמק הסיליקון. ולמעלה מ-100 מאיצים. מרבית החממות הטכנולוגיות מנוהלות על ידי רשות החדשנות הישראלית.

באשר לסטארט-אפים הפועלים בתחום התחבורה החכמה בישראל, בשנים האחרונות חלה צמיחה דרמטית בכמות הסטארט-אפים. מ- 87 חברות שפעלו בתחום בשנת 2013, לכמות של 520 חברות כיום.

כתיבת תגובה