סעודיה גייסה כ-17.5 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח בינלאומית

השכנה מדרום הצליחה לשבור את שיא הגיוס של מדינות השווקים המתעוררים כאשר לנוכח ביקושים גבוהים במיוחד, הגדילה את היקף הגיוס וגם הביאה להורדת הריבית על האג"ח שהנפיקה. הביקושים: יותר מ-65 מיליארד דולר

ריאד בירת סעודיה. צילום: Andrew V Marcus | שאטרסטוק

סעודיה רשמה אתמול (ד) שיא חסר תקדים כאשר גייסה ב-17.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח דולריות בשוק הבינלאומי. זו ההנפקה הגדולה ביותר שביצעה מדינה בשווקים המתעוררים אי פעם. מוקדם יותר השנה הייתה זו ארגנטינה שהציבה את השיא העולמי על רף של 16.5 מיליארד דולר.

סעודיה מתמודדת עם גירעון היסטרי, מחירי נפט נמוכים (עדיין) ומלחמה במספר חזיתות מול השיעים. ההנפקה הגדולה נועדה לעזור לה להתמודד עם הירידה בהכנסות ולדברי נציגים הממשל בריאד, היא תאפשר לה ליישם את הרפורמה הכלכלית הגדולה ביותר שביצעה המדינה מאז ומעולם.

אגרות החוב בעלות מח"מ של חמש, עשר ושלושים שנה, בריביות שנעות החל מ-2.63% עד ל-4.64%. הביקושים הגבוהים תרמו לא רק להגדלת היקף ההנפקה, אלא גם להורדת הריבית על אגרות החוב שהוערכה בתחילה ב-3.6% בממוצע.

התכנון המקורי של הסעודים היה לגייס בין עשרה לחמשה-עשר מיליארד דולר בהנפקה הזו, אלא שהביקושים הגבוהים שעמדו בשיא על כ-65 מיליארד דולר, הביאו אותם להגדיל את היקף הגיוס, לכ-17.5 מיליארד דולר, כאמור.

כתיבת תגובה