המשטרה: "החשוד פעל בתחכום ובשיטתיות לאורך זמן"

בעוד שהחשוד מבני ברק שוחרר ממעצר, הוארך מעצרו של החשוד מירושלים. בהתאחדות יועצי המשכנתאות מגיבים: "אין שום צורך לזייף מסמכים או הכנסות עבור משכנתא, יש לדעת כיצד להגיש את הבקשה בצורה נכונה"

אילוסטרציה .צילום : יוסי זמיר |פלאש 90

במהלך השבועות האחרונים מתנהלת במשטרת ישראל חקירה סמויה בשיתוף פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום שעניינה חשד לעבירות מרמה והונאה, זיוף מסמכים וקבלת דבר במרמה.

עם סיום שלב החקירה הסמויה שכללה איסוף מכלול הראיות והממצאים הנדרשים לביסוס העבירות המיוחסות, פשטה המשטרה השבוע על בתי החשודים בירושלים ובבני ברק ועצרה שני חשודים שהובאו לחקירה במפלג ההונאה.

שני החשודים נחקרים בחשד שבמהלך השנה האחרונה פעלו יחדיו בצורה שיטתית ומתוחכמת והונו בנק בהיקף שנאמד בכ- 50 מליון ש"ח.

אחד החשודים היה מוכר בציבור כיועץ משכנתאות אליו היו פונים לסיוע בקבלת משכנתא. בסיוע שותפו זויפו מסמכים, אותם הציגו בפני הבנק. המסמכים שזויפו הציגו מצג שווא על הכנסות מבקשי המשכנתאות ויכולת החזר המשכנתא ועל בסיסם קיבלו את סכום המשכנתא המבוקש.

מהחקירה עולה כי עבור כל עסקה קיבלו החשודים 'דמי עמלה' בסך של אלפי שקלים אותם, עפ"י החשד, לקחו לכיסם ללא דיווח לרשויות המס. מהחקירה עולה כי בצורה זו ביצעו כ -50 עסקאות מהבנק וכן עולה חשד לעוד עשרות עסקאות דומות אותם ביצעו מול בנק אחר.

שני החשודים, תושב ירושלים ותושב בני ברק, נעצרו והובאו לחקירה, אבל בית המשפט הסכים להאריך רק את מעצרו של החשוד הירושלמי. החשוד מבני ברק שוחרר.

במשטרה ציינו כי מדובר בהונאה מתוחכמת ושיטתית בהיקף עצום שנאמד במליוני שקלים.הודות לחקירה המשותפת נפעל למצות הדין עם החשודים הן בהיבט הפלילי והן בהיבט הכלכלי.

 

חשש לשיבוש חקירה

 

בהקשר להארכת המעצר כתבה השופטת, בנקי, כי חומר החקירה מקים חשד סביר בעוצמה גבוהה מאוד למיוחס לחשוד. היא ציינה גם שיש מסמכים שמחזקים במיוחד את החשד הסביר לטענת הזיוף, ויתר המסמכים תומכים גם ביתר החשדות, לרבות העלמת הכנסה.

היות והמשטרה ורשות המיסים מבקשים לבצע עשרות פעולות חקירה, יש חשש לשיבוש מצד החשוד. לדבריה, מדובר בזיוף והונאה בהיקף של מילוני שקלים, וכן בהעלמת הכנסות בהיקף לא מבוטל. אמנם, ככלל, עבירות רכוש אינן מקימות עילות מעצר בהיעדר מסוכנות מיוחדת, ואולם כאן ניכר כי המשיב פעל בתחכום ובשיטתיות לאורך זמן וגרם להונאה ונזקים בהיקפים ניכרים.

בנסיבות אלו, ועל מנת לעקוב אחר התקדמות החקירה ולבחון האם יש מקום לחלופת מעצר בהתאם לאותה התקדמות, וכן על מנת לאפשר את יום חמישי כיום חקירה מלא, האריכה השופטת את מעצרו של החשוד הירושלמי עד ליום 03.02.17 בשעה 10:00.

 

"אין שום צורך לזייף מסמכים"

 

 

יונתן ברלינר סגן יו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות, אמר בתגובה: "אנחנו מברכים על חקירת המשטרה ומעצר החשודים. לצערנו ישנם עבריינים שמנצלים לרעה את העדר הרגולציה בשוק ופוגעים במערכת הבנקאית. אנחנו פועלים עם בנק ישראל להסדרת תחום ייעוץ המשכנתאות בהקדם האפשרי במטרה להגן על ציבור נוטלי המשכנתאות מנוכלים ורמאים. אנחנו קוראים למפקחת על הבנקים להגביר את מעורבותה בשוק המשכנתאות ולאמץ את הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים שהציבה ההתאחדות לחבריה.

לדבריו, "אין שום צורך לזייף מסמכים או הכנסות ע"מ לקבל משכנתא, יש רק צורך לדעת איך להגיש את הבקשה בצורה נכונה, באיזה בנק ואצל איפה פקיד. הסיבה שיש מאכערים שמזייפים מסמכים, ומסכנים את עצמם ואת הלקוח בפלילים, הינה חוסר מקצועיות, עצלנות וניסיון לעשות כסף קל על חשבון זוגות תמימים".

 

תגובה אחת ל: "המשטרה: "החשוד פעל בתחכום ובשיטתיות לאורך זמן""

  1. יונתן רק תסביר איך אברך שסך הכנסותיו מסתכמים לדוגמא ב7000 ש"ח אם לא פחות יכול להוציא משכנתא ב4000 ש"ח או יותר
    הערבויות של ההורים לא רלוונטי הם גם שקועים בחובות עד צוואר, וגם ההכנסות העתידיות מהפיצול של הדירה לא נלקח בחשבון
    לסיכום תפסיקו להתיפייף רובם של היועצים עובדים פחות או יותר באותה מתכונת

כתיבת תגובה