סקר אמון הצרכנים; מחוסרי עבודה והשכלה פסימיים יותר

מדד אמון הצרכנים עלה מעט במאי אך ערכיו עדיין שליליים, כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהנתונים עולה עוד כי חסרי תעודת בגרות פסימיים יותר. אצלם עומד המדד על מינוס 19%

מביעים אמון? צילום אילוסטרציה : ranjith ravindran / שאטרסטוק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ה) את סקר אמון הצרכנים לחודש מאי האחרון. מהסקר עולה כי חל שיפור באמון הצרכנים והמדד ירד מ-16%- ל-13%-. מאידך, בקרב הבלתי מועסקים עומד המדד על 18%- מה שמצביע על פסימיות רבה יותר. בעלי תעודת בגרות, תעודה על-תיכונית או אקדמאית, פסימיים פחות. מהסקר עולה כי המדד עומד אצלם על מינוס תשעה אחוזים (9%-) ואילו אצל חסרי תעודת בגרות לא לומר תעודה אחרת, עומד המדד על מינוס 19%.

למרות זאת נרשם שיפור במדד אמון הצרכנים שירד מעט בחודש הקודם. בלמ"ס אומרים כי ברוב מדינות ה-OECD שנבחנו, ערך מדד אמון הצרכנים היה שלילי במהלך השנתיים האחרונות (והוא עדיין שלילי). למעט מדינות סקנדינביה בהן ערך המדד מוסיף להיות חיובי גם במאי האחרון כמו בשנתיים הקודמות.

נציין כי מנתוני גביית המיסים שפרסם משרד האוצר הבוקר, עולה כי למרות נתוני הצמיחה, עם ישראל ממשיך לקנות בלי חשבון וגביית המיסים עלתה כתוצאה מהמשך הגידול בצריכה הפרטית.

כתיבת תגובה