עבודה בעיניים? הכוכביות מתחת להודעת משרד התחבורה

זוכרים את מאבק תושבי הפריפריה הדרומית למען רכבת מהירה מערי הדרום לתל-אביב? אתמול הודיע משרד התחבורה על "רכבת מהירה בין באר שבע לתל אביב", אבל בוועד הפעולה טוענים: "זריית חול בעיניים"

רכבת ישראל. צילום: Yuriy Chertok | שאטרסטוק

משרד התחבורה פרסם אתמול הודעה חגיגית: "רכבת מהירה בין באר שבע לתל אביב תחל לפעול מ-20 בספטמבר האחרון בקו רכבת הנגב. זאת, בעקבות הנחיית שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לשפר את שירות הרכבות לתושבי הדרום".

הרכבת, כך נמסר, תצא מתחנת הרכבת בבאר שבע, תעבור דרך תחנות הרכבת באופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב וראשל"צ משה דיין – ומשם תמשיך הרכבת ישירות לתחנת ההגנה בתל אביב. זאת תוך דילוג על ארבע תחנות הרכבת בחולון ובת ים.

"הרכבת המהירה לתל אביב תפעל במסגרת קו רכבת הנגב שיזם השר כץ, במטרה לחבר את תושבי הפריפריה למרכז הארץ ובעיקר את נתיבות, שדרות ואופקים, ולספק מענה תחבורתי יעיל ומהיר לתושבי הדרום", נכתב בהודעה.

ברכבת הנגב, אגב, נוסעים כיום יותר מ-30 אלף נוסעים ביום בשני הכיוונים. בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים חל גידול מרשים של נוסעים. מספר הנוסעים בשלוש התחנות אופקים, שדרות ונתיבות הגיע ליותר מ-115 אלף נוסעים בחודש.

אלא שאליה ושני קוצים בה: הראשון – מדובר ברכבת אחת ביום בלבד לכיוון, מתוך 26 רכבות ביום בכיוון; סוג של לעג לרש. השני – הרכבת לא תעצור רק בארבע מתוך שש תחנות שאותן מעוניינים לבטל התושבים שהצטרפו למאבק.

אדם מתן, מראשי ועד הפעולה וחבר קיבוץ זיקים, אמר הבוקר (ד): "לצערנו הרב מה שהשר כץ הודיע עליו הוא זריית חול. בעיניים. זה פיילוט שייכשל. במקום שהרכבת תהיה אוטובוס מאסף, הרכבת שמדברים עליה תחסוך רק שמונה דקות ביום, ובגלל השעה שבה היא תצא מהדרום לתל אביב – בבוקר – לא באמת יהיה לה ביקוש ואז עלולים לבטל אותה".

כתיבת תגובה