עובדי משרד הפנים יסגרו לשכות רישום אוכלוסין בשל עומס

סיום תקופת הפיילוט לתיעוד הביומטרי הביאה להתנפלות המונית על לשכות רישום האוכלוסין ולמקרים של אלימות פיזית ומילולית. בהסתדרות הורו לעובדי הלשכות כי במקרים של אלימות יוגבל מספר הנכנסים ללשכה

תיעוד ביומטרי. אילוסטרציה: באדיבות המצלם

מההסתדרות נמסר כי ביממה האחרונים נאלצו עובדי לשכות רישום האוכלוסין במספר מוקדים ברחבי הארץ להתמודד עם התקפות פיזיות ומילוליות מצד אזרחים, ולסגור את דלתות הלשכות בסיועם של מאבטחים ושוטרים.

הסיבה לכך, לדברי ההסתדרות, נובעת מעומסים חריגים שנוצרו בלשכות עם סיום תקופת הפיילוט להנפקת התעודות הביומטריות. לטענת ההסתדרות, למרות שמועד סיום הפיילוט היה ידוע מראש להנהלת הלשכות, לא ננקטו מבעוד מועד צעדים מתאימים לטיפול בעומסים הצפויים.

ההסתדרות מסרה כי על מנת לשמור על ביטחונם האישי של העובדים, הוחלט על ידי הסתדרות עובדי המדינה ונציגות עובדי הלשכות כי במקרים בהם ייחשפו העובדים לאלימות, תיפתחנה הלשכות בצורה מבוקרת ויוגבל מספר הנכנסים. זאת אומרת, שאם אתם בדרך למשרד הפנים, כדאי מאוד שתבדקו מראש מה קורה שם כי ייתכן שהדלתות תהיינה סגורות למרות שמדובר בשעות בהן אמורה להתקיים קבלת קהל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

יושב ראש ועד העובדים של רשות האוכלוסין וההגירה, שני שבתוב, מסרה: "לצערי נוצר מצב במסגרתו ביטחון עובדי המדינה בלשכות השונות התדרדר משמעותית עקב העומסים הגדולים. לא נאפשר פגיעה בעובדי המדינה אשר ממילא עובדים תחת לחצים קשים ונותנים מענה לציבור הישראלי בכל תחנות חייו השונות. אני קוראת להנהלה לנקוט בצעדים אחראיים שיאפשרו לפתוח את הלשכות באופן שישרת את הציבור בצורה יעילה, תוך שמירה על ביטחוננו".

כתיבת תגובה