עובדי נגב קרמיקה: לחייב הנהלת המפעל למסור אותו נקי מחובות

זאת לפני העברתו לרוכשים עתידיים – בבקשה נטען כי רוכשי המפעל הפרו את ההתחייבויות שנתנו במעמד הרכישה והסבו נזק קשה מאוד לעובדים

מפעל נגב קרמיקה | צילום: פלאש 90

עובדי מפעל נגב קרמיקה בירוחם, בליווי ההסתדרות ובגיבויה, פנו היום (ה') לביהמ"ש המחוזי מרכז בבקשה תקדימית, לפיה הנהלת המפעל תחויב למסור אותו לרוכש עתידי שיפעיל אותו על כלל עובדיו – כשהוא נקי מכל חוב ושיעבוד. מאחר שרוכש חדש טרם אותר, ביקשו בין היתר העובדים מבית המשפט שיחייב את ההנהלה לשמר את המפעל במצבו הנוכחי, למשך תקופת ביניים, ובמהלכה לשלם את שכר העובדים.

 

בבקשה נטען כי רוכשי המפעל (קבוצת רוכשים בראשות איש העסקים יריב לרנר) הפרו את ההתחייבויות שנתנו במעמד הרכישה. התחייבויות אלו הביאו לזכייתם ברכישת החברה שהייתה בהקפאת הליכים, ולהעדפתם על פני רוכשים אחרים. בנוסף לכך נטען בבקשה כי הפרת ההתחייבויות הסבה נזק קשה מאוד לעובדי המפעל, ואילו העברת המפעל בתנאים הנדרשים בבקשה שהוגשה היום, עשויה להביא לתיקונו.

כזכור, ביום ג' השבוע ניתנה החלטת בית הדין לעבודה המתירה להנהלת המפעל להתקדם בהליך פיטורי העובדים ולזמנם לשימועים, לאחר שצווים שיפוטיים מנעו זאת ממנה לאורך כשישה שבועות. מההסתדרות נמסר כי כבר בימים הקרובים יוגשו לבית הדין הארצי לעבודה כתב ערעור ובקשה לעיכוב ביצוע.

כתיבת תגובה