עוד 2,400 דירות במרכז הארץ • הופקדה תכנית לאור יהודה

יחידות הדיור מתפלגות ל-1,876 יחידות דיור למגורים וכ-750 יחידות לדיור מיוחד. מתוכן כ-500 יחידות לדיור מוגן או בית אבות. בנוסף ייעודו כ-250 יחידות דיור למעונות סטודנטים. התכנית הופקדה בוותמ"ל

הדמיית השכונה החדשה: רמ"י

הותמ"ל אישרה היום להפקיד תכנית של רשות מקרקעי ישראל ל-2,400 יחידות דיור באור יהודה. השכונה החדשה ממוקמת מדרום מערב לעיר ומצפון לנחל איילון ולמושב חמד, כשהיא צמודת דופן לישוב הקיים.

יחידות הדיור מתפלגות ל-1,876 יחידות למגורים וכ-750 יחידות לדיור מיוחד. מתוכן כ-500 יחידות לדיור מוגן או בית אבות וכ-250 יחידות דיור מיוחד המיועד למעונות סטודנטים. כן מוצעת הקמתו של אזור תעסוקה חדש ופארק נרחב שעתיד בין היתר לתת מענה לסוגיית הניקוז של אור יהודה והאזור, הנדרש בשל הפיתוח הנרחב הנובע מתכניות הותמ"ל המקודמות בבקעת אונו.

עדיאל שמרון, מנהל רשות מקרקעי ישראל, אמר היום כי התכנית היא חלק מהסכם הגג באור יהודה המצטרף לשורה ארוכה של הסכמים בלב אזורי הביקוש, אשר עם השיווקיים האינטנסיביים מהווים את הפתרון הנכון למשבר הנדל"ן. השכונה החדשה המשלבת מגורים ותעסוקה תסייע לקדם את צמיחתה של העיר והפיכתה למוקד משיכה לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור המבקשים לגור במרכז הארץ.

שכונת המגורים תוכננה כך שבמרכזה ציר מרכזי ובו מוצע בינוי אינטנסיבי בן שבע-עשרה קומות, תוך עירוב שימושים למגורים, מסחר, דיור מיוחד ומבני ציבור. אזורי המגורים הסמוכים לבינוי הקיים באור יהודה שמאופיין בבנייה נמוכה, תוכננו לגובה של שש קומות, ובחלקה המערבי של התכנית מוצע בינוי בגובה של עשר קומות. נזכיר כי השכונה המתוכננת קרובה מאוד למסלולי נמל התעופה הבינלאומי בן-גוריון.

אופי הבינוי ביתר השכונה נקבע תוך התייחסות להולכי רגל ובין היתר מוצע בו בינוי מדורג, כך שחזיתות המבנים הפונים לרחובות הפנימיים של השכונה יכללו בינוי נמוך יחסית עד שתי קומות, כן נקבע כי לאורך דרכים אלו חזית המבנים תכלול מעבר מקורה. באזור התעסוקה מוצע בינוי של 7-8 קומות ובסמיכות לשכונת המגורים הקיימת מוצע בינוי של עד ארבע קומות. נוסף לכך התכנית מסדירה  את הממשק עם השכונה הקיימת בעזרת שטחים ציבוריים פתוחים ודרכים המשלימות את הדרכים הקיימות.

בשל תמהיל יחידות הדיור המוצע, האוכלוסייה הצפויה להתגורר בשטח התכנית מגוונת וכוללת בין היתר זוגות צעירים, בני הישוב, משפרי דיור ואוכלוסייה מבוגרת. מבני ציבור: היקף מבני הציבור בתכנית הוא כ-101 דונם. היקף השטחים הפתוחים עומד על כ-200 דונם לשטח ציבורי פתוח וכן כ-530 דונם לטובת פארק אזורי. התכנית נותנת מענה לצורכי הציבור הנדרשים לרבות שני בתי ספר, מעונות יום וגני ילדים. כן מאפשרת התכנית מגוון של מבני ציבור נוספים לבריאות, תרבות ורווחה וכן שטח למכללה חדשה.

בנוסף מוצעים שטחי תעסוקה בהיקף של כ-560 אלף מ"ר שטח עיקרי, ומסחר בהיקף של כ-140 אלף מ"ר המפוזר בחזיתות מסחריות ברחובות המרכזיים של השכונה המוצעת, לאורך דרך אריאל שרון ובאזור התעסוקה. אזור התעסוקה מחובר לשכונת החדשה בשני צירים ראשיים שבאחד מהם תתאפשר גם מערכת להסעת המונים.

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל ציין כי "מדובר בחטיבת קרקע משמעותית לתכנית למגורים בהיותה ממוקמת במרכז הארץ, בלב אזור ביקוש, אשר תקבל שירות על-ידי מערך תחבורה נרחב ורכבת קלה המתוכננת לעבור בסמוך אליה. התכנית קודמה בשיתוף פעולה מלא עם עיריית אור יהודה.

השכונה החדשה מאפשרת מיקום סוגים שונים של טיפוסי מגורים לאוכלוסיות גיל שונות ועל כן מעריכים ברשות כי זו תמשוך אליה "אוכלוסייה חדשה, צעירה, משפרי דיור מהעיר הקיימת ודיור מוגן בהיקף נרחב. בתכנון ניתן דגש על שילוב תעסוקה, מסחר, מוסדות חינוך וציבור ופארקים נרחבים על-פי הנדרש למען יצירת איכות חיים גבוהה בשכונה ובעיר. אני מברך על התכנית ומייחל לאישורה ושיווקה לציבור בהקדם".

כתיבת תגובה