עזריאלי מוכרת את חברת 'סונול' תמורת 363 מיליון שקל

קבוצת עזריאלי תחתום היום (ה) על עסקת מכירת חברת הדלק לאיש העסקים דודי וייסמן, לא לפני שגרנית משכה מסונול דיבידנד שמן של שמונים מיליון שקל והעבירה לבעלותה את הקרקע במתחם פי גלילות

תחנת סונול בראשון לציון. צילום: verbaska, שאטרסטוק

זוכרים את דודי וייסמן שחנויות ה-Am-Pm שלו הביאו לחרם על רשת המזון 'שפע שוק' של רבוע כחול בעקבות התעקשותו לפתוח אותן בשבת? עכשיו, אחרי שוייסמן נפרד מקבוצת אלון, שמחזיקה ברבוע הכחול, שהחזיקה בשפע שוק, הוא קונה מקבוצת עזריאלי את חברת הדלק 'סונול' תמורת 180 מיליון שקל בלבד במזומן.

למעשה, התשלום על העסקה שאמורה להיחתם היום (ה), עודמ בסך הכל על 300 מיליון שקל. מתווה התשלום הוא כזה: תשלום מזומן על-סך 180 מיליון שקל, כאמור, תשלום נוסף בסך 100 מיליון שקל, הוא למעשה הלוואת מוכר אותה יקבל וייסמן מעזריאלי, ו-20 מיליון נוספים אותם ישלם וייסמן בעתיד.

הסכום האמור נמוך מהסכום אותו דרשה קבוצת עזריאלי לפני שנתיים. לפני שנתיים סיכמה הקבוצה על מכירת דלק לשלמה שמלצר, מי שהיה הבעלים של חברת הרכב 'שלמה סיקסט' והלך לעולמו לפני כשנתיים, זמן קצר לאחר עסקת המכירה שבסופו של דבר לא יצאה לפועל. באותה עת דרשה הקבוצה 450 מיליון שקל תמורת המכירה.

מאידך, חשוב לציין כי גרנית שנמחקה מהמסחר לפני ארבע שנים ומחזיקה בין היתר בסונול, משכה מהחברה דיבידנד של כ-80 מיליון שקל טרם עסקת המכירה, וכי הבעלות על הקרקע של מתחם 'פי גלילות' שהייתה בבעלות סונול, ושוויה נאמד בכ-70 מיליון שקל, הועברה אף היא לגרנית השייכת לקבוצת עזריאלי. כך שהמחיר אותו משלם וייסמן נשמע הוגן לחלוטין. במיוחד לנוכח העובדה כי חלקו הגדול משולם במזומן.

עדכון: וייסמן ישלם תמורת סונול סכום של 363.5 מיליון שקל. מתוכם ישלם במזומן 187.5 מיליון שקל ישולמו עם השלמת העסקה. הוא יקבל "הלוואת מוכר" בסך 97.5 מיליון שקל תמורתה יעניק לעזריאלי שיעבוד מלא על המניות שרכש. בנוסף, ישלם עוד 21 מיליון שקל לאחר שנה וחצי מהשלמת העסקה ואת היתרה בסך 52.5 מיליון שקל ישלם באמצעות דיבידנדים של סונול.

עם סיכום הפרטים האחרונים מסר וייסמן: "לפני כארבעים שנה לאחר שהשתחררתי משירות קבע בצה"ל, מקום העבודה הראשון בו התחלתי את דרכי היה תחנת הדלק של סונול הצמודה למרכז הרפואי רבין בפתח תקווה. זוהי סגירת מעגל עבורי. מאז ועד היום הייתי מעורב ברוב המהלכים המהותיים במשק האנרגיה לרבות הקמת דור אלון, מתקן ההתפלה באשקלון, קידוח הגז תמר ואחרים. פעילות מקבילה בתחום האנרגיה הקמתי גם בארה"ב. סונול היא אחת מחברות האנרגיה הוותיקות והטובות במשק ומהווה הזדמנות עסקית ייחודית. אני מודה לדנה עזריאלי, יובל ברונשטיין וכל צוות קבוצת עזריאלי על האמון, ולשותפים (בעיקר זרים) שלי לקרן גז ונפט ישראל".

כתיבת תגובה