עיצומי עובדי חברת החשמל – "חתירה תחת הדמוקרטיה"

הנהלת חברת החשמל העבירה לבג"ץ את תגובתה במסגרת העתירה שהגישו משרדי הממשלה נגד פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה שהתיר לעובדי החברה לנקוט ללא הגבלה עיצומים במחאה על הרפורמה במשק החשמל

בית המשפט העליון. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בעוד קצת יותר משבוע ידון בג"ץ בעתירה שהגישה המדינה נגד בית הדין הארצי לעבודה שהעניק לעובדי חברת החשמל את האפשרות לשבש את עבודת החברה כחלק ממאבקם ברפורמה במשק החשמל אותה מבקשת המדינה לקיים.

אמש (ג) העבירה הנהלת חברת החשמל את עמדתה לבג"ץ. הנהלת החברה טוענת בתגובתה כי בית הדין לעבודה שגה בפסק דינו וכותבת: "לטעמה של חברת החשמל, בפסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה נפלו טעויות קשות, המצדיקות את קבלת העתירות שהגישו המדינה ויצרני החשמל הפרטי לביטול זכות השביתה של עובדי החברה תוך קביעה שלפיה בנסיבות העניין לא עומדת זכות לנקוט בצעדים ארגוניים".

בתגובה מצוינות שלוש טעויות שנפלו, לטעמה, בפסק הדין. בראשונה נטען כי המדינה מוכנה לדון עם העובדים על השלכות הרפורמה, כך שאין סיבה להעניק להם את זכות השביתה על עצם כוונתה של המדינה לערוך רפורמה במשק החשמל.

עוד טוענים בהנהלת החברה כי מדובר לכאורה בשביתה פוליטית שכן היא אינה נובעת מצעדיה שלה אלא מצעדי הממשלה וככזו, יש להגבילה ולצמצמה ככל האפשר. הטעות השלישית לטענתה של הנהלת החברה נובעת מכך שבית הדין הארצי לא לקח בחשבון שחברת החשמל היא ספק שירות חיוני למשק וכי העיצומים שנוקטים עובדיה פוגעים גם בגופים שלישיים וחושפים אותה, כמונופול, לתביעות של אותם גופים, קרי יצרני החשמל הפרטיים.

לסיכום אומרת הנהלת החברה כי עילה השביתה אינה ברורה. אם טענת העובדים היא שהממשלה אינה מוכנה לדון עמם בהשלכות הרפורמה עליהם, הרי שטענה זו התייתרה. ואם משום שהם רוצים לכופף את הממשלה כדי שזו תבצע את הרפורמה כרצונם, הרי שזו "חתירה תחת יסודות המשטר הדמוקרטי".

כתיבת תגובה