עיריית לוד תתוקצב בעשרות מיליוני שקלים בגלל רעש המטוסים

שנים שתושבי לוד סובלים מרעש תמידי של נחיתות והמראות מטוסים הנוחתים בשדה התעופה הבין-לאומי על-שם דוד בן-גוריון, הנמצא בפאתי העיר. כעת, העירייה תקבל פיצוי.

לוד shutterstock

לוד מכונה "השער של המדינה", לאור העובדה העיר ששדה התעופה הבין-לאומי היחיד של ישראל – עד לפתיחתו של 'רמון' שבנגב בעוד כמה חודשים – נמצא בשטחה. בקרוב, היא תקבל על כך גם כסף, בשל רעש המטוסים שנשמע בעיר בכל שעות היממה.

שר הפנים הרב אריה דרעי מסר כי לוד, אור-יהודה והמועצה האזורית עמק לו הסמוכות למתחם נתב"ג תקבלנה תוספת תקציבית של 100 מיליון ₪ בכל שנה. סיבה נוספת למענק היא ההגבלות שיש על הערים האלו בבניה לגובה בשל המטוסים המנמיכים והממריאים ועומסים בצירים ראשיים שנגרמים בשל קרבתן לשדה התעופה.

ראש העיר לוד, עו"ד מר יאיר רביבו שפנייתו הייתה בין הסיבות שהביאו להחלטת שר הפנים, אמר כי אין ספק שכל תושבי העיר ייהנו מהמענק הנדיב לקופת העיר. לדבריו, שכונת חב"ד ההולכת וגדלה ומונה כ-500 משפחות חב"דיות, תזכה לעוד ועוד השקעות בכסף שיכנס. "שכונת חב"ד היא השער המערבי של השער של המדינה וככזו ברור שתושביה היקרים שפועלים בדרכי נועם לשמירת צביונה היהודי של העיר, יקבלו תקציבים לשיפור איכות חייהם".

תגובה אחת ל: "עיריית לוד תתוקצב בעשרות מיליוני שקלים בגלל רעש המטוסים"

  1. איך הכסף יפחית את הרעש

כתיבת תגובה