עכשיו זה רשמי: החטיבה להתיישבות חוזרת לפעילות

לאחר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה הורתה להשעות את פעילות החטיבה להתיישבות בתואנה כי זו קבעה מדיניות התיישבות עבור הממשלה, היום נחתם הסכם המסדיר את פעילותה מול הממשלה והיא תשוב לפעילות מלאה

שר החקלאות במעמד החתימה. צילום: רפי בביאן | יח"צ

אחרי הקפאה של שנתיים נחתם היום (ד) הסכם בין הממשלה לחטיבה להתיישבות, במסגרתו תחזור החטיבה לפעילות מלאה. על ההסכם חתמו ממשלת ישראל והאחראי מטעמה שר החקלאות, חה"כ אורי אריאל (הבית היהודי) וראש החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד יחד עם עשרות ראשי מועצות מכל הארץ.

בעקבות החתימה על ההסכם תשוב החטיבה להתיישבות לפעול לקידום ההתיישבות והקהילה בכל רחבי הארץ. ההערכות הן כי תקציב פעילות החטיבה יעמוד על כ-200 מיליון שקלים בשנה. פעילות החטיבה להתיישבות הוקפאה בשנתיים האחרונות בעקבות חוות דעתה של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר. בטקס החתימה השתתפו עשרות ראשי מועצות אזוריות מהנגב, הערבה, אזור ים המלח, חבל בנימין, יהודה ושומרון.

אריאל אמר היום כי "צריך לברך שהחיינו. ההתיישבות היא ערך, וכשעובדים ביחד יש הצלחות. עבדנו יחד עם ראשי המוצעות האזוריות כדי להחזיר את החטיבה להתיישבות לפעילות וזה מראה עד כמה היא חשובה לכולנו. החטיבה להתיישבות הוכיחה לאורך שנות קיומה שהיא כאן כדי ליישב את הארץ. בחרנו לקיים את הטקס במועצה האזורית שדות נגב ליד עוטף עזה, ולא במקרה. החטיבה להתיישבות המשיכה לעבוד בעוטף עזה על ידי אישור מיוחד, ורואים את התוצאות בשטח. עכשיו המשימה לתת דרייב ולהגדיל את מספר היישובים בנגב, בגליל וביהודה ושומרון".

ראש החטיבה להתיישבות, גאל גרינוולד, אמר כי "החילוץ של החטיבה להתיישבות הוא הרבה מאוד הודות להתגייסות ראשי המועצות. אנחנו שמחים על חידוש הפעילות על מנת שהחטיבה תוכל להמשיך את תפקידה. התיישבות זה מה שהחטיבה יודעת לעשות וזה מה שהיא תמשיך לעשות".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, אמר: "זהו יום חג להתיישבות. אני שמח שזכינו להיות שותפים פעילים במאבק להחזרתה של החטיבה להתיישבות לפעילות. החטיבה להתיישבות היא נדבך משמעותי בחיזוק ההתיישבות בנגב, בגליל ובעוטף עזה. כיום, אין בית או מגרש ריק ביישובי עוטף עזה ואחת השותפות להצלחת ההתיישבות לאחר מבצע 'צוק איתן' היא החטיבה להתיישבות. אני שמח לבשר כי בימים אלה אנו עומדים לפני הכרזה רשמית על הקמתו של יישוב חדש בעוטף עזה, כאשר בהקמתו תהיה שותפה גם החטיבה. יחד, נביא לצמיחה דמוגרפית ולחיזוק ההתיישבות".

אבי רואה, ראש מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין, אמר: "ההתיישבות היא ערך. האירוע מראה שההתיישבות חוצה גבולות וחוצה תנועות. החטיבה להתיישבות היא לא עוד כלי לקבלת שירות אלא היא בשר מבשרנו. אני שמח להיות שותף להתרגשות ואני שמח שלא הצליחו להפיל את זה. שמח שהגענו לסיום, זה עיתוי טוב לחתימה".

כתיבת תגובה