עם לבדד ישכון. אירופה שוקעת, ישראל צומחת

רגע לפני שבמועצת הביטחון הצביעו נגד הקשר של עם ישראל לארץ ישראל, הודיעה סוכנות הדירוג פיץ' כי היא מורידה את דירוג האשראי של בלגיה. איך זה שדירוג האשראי של ישראל בעלייה ושל אירופה בירידה?

דגל האיחוד האירופי. צילום: symbiot | שאטרסטוק

הודעת סוכנות הדירוג פיץ' כי הורידה את דירוג האשראי של בלגיה לא מפתיעה. בירת בלגיה היא גם בירת האיחוד האירופי. האיחוד האנטישמי של מדינות אירופה שלא הצליחו להשמיד את היהודים במחנות המוות, מנסה להחזיר את מדינת היהודים ל"גבולות אושוויץ", למה שקרוי הקו הירוק.

בלגיה כמו גם מדינות אחרות במרכז וצפון אירופה, כבר מזמן אינן מדינות נוחות ליהודים בלשון המעטה. ההודעה על דירוג האשראי מתכתבת עם ירידת שערו של האירו שצנח בסוף השבוע הקודם אל מתחת לחמישה שקלים.

הכלכלה של המדינה היהודית חזקה הרבה יותר מאשר כלכלתן של מדינות מפותחות מובילות דוגמת בלגיה. נכון אמנם שהגירעון המתוכנן בישראל לשנתיים הקרובות עומד על 2.9%, אבל אנחנו יכולים להרשות זאת לעצמנו שכן יחס החוב/תוצר של ישראל הוא מהטובים בעולם, במיוחד בקרב המדינות המפותחות.

חנוכה, החג בו אנו נזכרים בניסים שהביאו לניצחון יהודי מזהיר שבעקבותיו אנו "מוסיפים והולכים" באור מיום ליום, הוא הזמן המתאים ביותר "לחגוג" את שקיעתה של אירופה שהשבוע הקרוב יזכיר לה שוב ושוב את המחיר היקר של שנאת יהודים.

השמחה בחנוכה מזכירה לנו את סוכות בשינוי אחד קטן. בסוכות אנו פוחתים והולכים בקרבנות החג ואילו בחנוכה אנו מוסיפים והולכים בנרות החנוכייה. בסוכות אנו מקריבים שבעים פרים כנגד אומות העולם. אנו שמחים ככל שמספר הפרים היומי יורד. פחות שונאים להתעסק עמם…

בחנוכה אנו מדליקים בכל יום נר נוסף. אנו שמחים שמיום ליום עולה קרנם של בני ישראל ואורם בוקע את חושך האומות. ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתיישבות היהודית בירושלים וביהודה ושומרון, היא רק חלק מאותו חושך.

בקרבנו, גם בקרב ציבור שומרי המצוות, ישנם עדיין כאלה שמעדיפים לרקוד "מה יפית" בפני הפריץ ולהצדיק את שנאת האומות באמצעות שנאה עצמית טיפוסית. אנחנו נזכור את החשמונאים שלא התפעלו  מהגוי, לא חששו להתעמת איתו והכריזו בגלוי שעם ישראל אינו עם ככל האומות.

הפסוק "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב", אינו משל ומליצה, אלא דרך החיים הנכונה לעם ישראל. אנו גאים להיות יהודים ואת זה אפשר לראות גם במספרים. בעוד שסוכנויות הדירוג השונות העלו את תחזית הדירוג של ישראל, הן מורידות את דירוגן של מדינות אירופה.

מרן החתם סופר מתייחס לשאלת פרי החג ותוהה כיצד זה מקריבים פחות מיום ליום, כאשר הכלל הוא ש"מעלין בקודש". התשובה היא שזו בדיוק העלייה. ישראל והאומות הן שתי כפות מאזניים. כאשר אחת עולה, השנייה יורדת. ברוחניות כמו גם בגשמיות…

מה שקורה בשנים האחרונות הוא נס בתוך נס בתוך נס, וכל מילה נוספת מיותרת.

כתיבת תגובה