פועלי בניין עם טאבלטים? הטכנולוגיה מגיעה לענף הבנייה

נציגיהן של עשרות חברות בנייה נפגשו לראשונה עם סטראטאפיסטים בכנס בכפר המכבייה, במטרה למצוא אתרי בנייה, בהם יבצעו פיילוט למערכות טכנולוגיות שיאיצו וישפרו את הבנייה

רחפן. אילוסטרציה: Alexey Yuzhakov | שטארסטוק

כחצי שנה לאחר שקם מיזם החדשנות של התאחדות בוני הארץ וממשלת ישראל לענף הבנייה, החל שלב בחינת השטח לקבוצה ראשונה של סטארט-אפים. הבוקר (ה) קיימו חברי 'פורום דור העתיד' בהתאחדות ו-SOSA, מפעילת החממה בה פועל המיזם, כנס בו נפגשו לראשונה עשרות קבלנים וסטארטפיסטים כדי לגייס אתרי בנייה לביצוע פיילוט לטכנולוגיות החדשות.

בכנס הציגה כל חברת סטארט-אפ את הפיתוח שלה לקבלנים בכמה דקות במסגרת מה שמכונה "נאום מעלית". בין השאר הוצגו רחפנים ש"מרגלים" עבור מנהל הפרויקט ומאתרים עיכובים, ליקויי בנייה או סכנות לחיי העובדים; מערכת תכנון תשתיות ותחבורה על רחפנים; מערכות נישאות דמויות טאבלט עבור מהנדסים שמאפשרות איתור אי התאמה בין תכניות הבנייה ובין הבנייה בפועל; מערכות ניהול בנייה על גבי ענן המשרתות את כל הגורמים המקצועיים בפרויקט בנקודות קריטיות, ושורה ארוכה של פיתוחים טכנולוגיים ייעודיים לענף הבנייה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, אמר בפתיחת הכנס: "אנו פועלים כדי לייצר פתרונות וכלים שיאיצו את הבנייה וישפרו אותה, יפחיתו תאונות, ימנעו ליקויים, יזהו אוטומטית סיכונים בשלב התכנון והביצוע ולא פחות חשוב – ישפרו לכל אחד מאיתנו את שורת הרווח". בריק פנה לקבלנים וביקש מהם לפתוח את שערי החברות שלהם בפני מפתחי הטכנולוגיות. "הפעילות הזו היא הרבה יותר מעניין מקומי. זיהינו פוטנציאל ענק לתעשייה חדשה שלא קיימת בעולם. אנחנו בונים כאן 'עמק סיליקון' של טכנולוגיות בנייה שיהפכו לסטנדרט בעולם כולו".

באירוע נכחו החברות: אקספונט, Maxweb, BMBY, Just Manage, Shapedo, Datumate, Build-e, Safeguard, בנארית, building, bavel, Tamafix, We BIM, Anibone, Manam app, Infograde, דקל תוכנה, Conqum, keeperforms – פרומתיאוס, BIMproject, רמדור, knowedge, Ridartech

מיזם החדשות הטכנולוגית בענף הבנייה הוקם במטרה להפוך את ישראל למוקד טכנולוגי עולמי גם בתחום זה. והוא מחבר את כל הגורמים בענף הבנייה: רגולטוריים, יזמים וקבלנים עם חברות טכנולוגיות שמאתרות צרכים עבור מפתחים, מגייסות אתרי בניה לפיילוט ומסייעות באיתור משקיעים ושווקים ייעודיים. כיום נבחנות בו טכנולוגיות נוספות כמו: מנופים אוטומטיים, מערכות בנייה רובוטיות, מדפסות לקונסטרוקציה, מערכות BIM לתכנון משולב של שכונות וערים שלמות ועוד.

כתיבת תגובה