פורד תייצר פוקוס בסין – ותייבא אותו לארצות הברית

למרות האזהרות של הנשיא טראמפ מפני מס גבוה לחברות שייבאו מכוניות המיועדות לשוק הרכבים האמריקני מחוץ לגבולות ארצות-הברית – פורד תייצר את אחד הדגמים הבולטים שלה דווקא בסין

פורד. צילום: Darren Brode | שאטרסטוק

זוכרים שעם עלייתו של הנשיא טראמפ לשלטון, דיווחנו בהרחבה על החשש בקרב חברות הרכב המיועדות לשוק האמריקני, שמייצרות את תוצרתן מחוץ לארצות-הברית? אז מסתבר שההרתעה הייתה טובה, אבל כנראה שלא לטווח ארוך.

קונצרן פורד, כך פורסם בימים האחרונים בארצות-הברית, החליט לייצר את אחד מהדגמים החשובים שלו – פוקוס – בסין.

זו תהיה המכונית הראשונה שמיוצרת ברפובליקה הקומוניסטית אשר עשויה להימכר במערב בכמויות גדולות. על פי ההערכות, הייצור בסין יחסוך לפורד עלויות של כמיליארד דולרים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

עם זאת, פורד פרסמה במקביל כי כמה מדגמיה החשובים האחרים – פורד אקספדשיין וברונקו, לצד לינקולן נוויגייטור, ייוצרו מעתה בארצות-הברית. תוכנית הקונצרן להקים מפעל ייצור במקסיקו נגנזה גם היא, מחשש מהברון החדש בבית הלבן.

בפורד טוענים כי שילוב בין החלטה להסב את המפעלים בצפון אמריקה לייצור דגמים בהם שולי הרווח גדולים יותר, ביטול התוכנית המקורית להקים מפעל ייצור במקסיקו וההחלטה לייבא את הפוקוס החדשה מסין מסוגלים לחסוך לקונצרן לא פחות ממיליארד דולרים.

נשיא ומנכ"ל התפעול של החברה, ג'ו הינריקס, אמר כי המפעל בסין יאפשר לחברה לצמוח, ובמקביל לא יגרום לפיטוריו של עובד אחד בארצות הברית.

כתיבת תגובה