פייסבוק הכתה שוב את התחזיות; גידול חד בהכנסות מפרסום

הרשת החברתית עושה שוב. גם ברבעון השני של השנה הכתה את תחזיות הרווח של האנליסטים. אלה העריכו כי הרווח למנייה יעמוד על 1.12 דולר אך זינוק של כ-45% בהכנסות הביא את פייסבוק לרווח של 1.32 דולר למנייה

מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק. צילום: Frederic Legrand – COMEO | שאטרסטוק

דוחותיה של הרשת החברתית הגדולה בעולם לרבעון השני של השנה שפורסמו בארצות הברית אמש (ד) מצביעים על גידול במספר העובדים, גידול במספר המשתמשים, אך בעיקר, על גידול ניכר בהכנסות מפרסום. נדמה שפייסבוק הצליחה לפצח את מודל ההכנסות הנכון ועקפה משמעותית את תחזיות האנליסטים.

מהדוחות עולה כי הכנסותיה של הרשת החברתית זינקו בשיעור דרמטי של כ-45% לעומת הרבעון המקביל ב-2016 והסתכמו ב-9.3 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה זינק אף הוא מ-0.97 דולר ל-1.32 דולר למנייה. האנליסטים העריכו כי הרווח למנייה יעמוד על 1.12 דולר ופספסו.

אבל זו אינה הפעם הראשונה שהם מפספסים. במקרה של פייסבוק זה קורה שוב ושוב. פעם אחר פעם מציגה פייסבוק נתונים שמנפצים את התחזיות הקודמות. הרווח הנקי הכולל של החברה הסתכם בכ-3.9 מיליארד דולר וכמעט כל ההכנסות הגיעו מפרסום. מתוך הכנסה כוללת של 9.3 מיליארד דולר, 9.16 הגיעו מפרסומות…. מרביתן במובייל ולא בנייח.

פייסבוק מעסיקה כבר יותר מ-20 אלף עובדים ברחבי העולם ומספר משתמשיה עלה ל-2.01 מיליארד. בפייסבוק טוענים שזה מספרם של המשתמשים הפעילים. ניתן להעריך שהמספר הכולל גבוה יותר. בהשוואה לרבעון הראשון של השנה רשמה הרשת החברתית גידול של כ-3.6% במספר המשתמשים. לדבריה, מידי יום משתמשים ברשת שלה 1.32 מיליארד גולשים.

כתיבת תגובה