"פינוי-בינוי" בקריית יובל בירושלים עם למעלה מ-400 יחידות דיור

ההתחדשות העירונית בירושלים בפריחה: אושרה תכנית התחדשות עירונית "פינוי-בינוי" ברחוב גולומב, שבשכונת קריית היובל בירושלים עם למעלה מ-400 יחידות דיור

הדמיה של פרויקט גולומב , קרדיט להדמיה : קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה בשבוע שעבר (ג' – 13.03.18) להפקדה את התכנית להתחדשות עירונית "פינוי-בינוי" ברחוב גולומב בשכונת קריית יובל בירושלים. את התכנית, המקודמת על ידי עיריית ירושלים, בשיתוף משרד הבינוי והשיכון ובאמצעות מינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה, יזמו תושבי רחוב גולומב 23, אשר התארגנו לקידומה במתחם.

התוכנית הממוקמת ברחוב גולומב מול פארק דניה, כוללת פינוי של  112 יח"ד קיימות בבניין אחד בן 12 כניסות, ובינוי של 6 מבנים חדשים – בני 15 קומות ומגדל בן 31 קומות בצומת הרחובות גולומב –בוליביה. בנוסף, במסגרת הפרויקט יוקמו במתחם גני ילדים ומעונות יום, ולאורך חזית הפרויקט תוקם טיילת חדשה ופארק ציבורי פתוח.

בקשת נציגות הדיירים של רחוב גולומב – יזמי התוכנית, המיוצגים על ידי עו"ד מיכל ליבן, הייתה שעיריית ירושלים באמצעות המינהלת להתחדשות עירונית במוריה, המנהלת את הפרויקט במסלול רשויות מקומיות של משרד הבינוי והשיכון, יקדמו את התכנון המפורט עבור הדיירים וכי מכרז לקבלן מבצע ייערך רק לאחר השלמת תהליך התכנון. מתכונת זו הגבירה את הוודאות כי הפרויקט ייצא לפועל בסופו של דבר והקטינה את משקל הדיירים הסרבנים.

פרויקט גולומב מהווה פרויקט הדגל של המינהלת להתחדשות עירונית בכל נושא בחינת מערכות וטכנולוגיות ירוקות והוא ייבנה בסטנדרטים של בנייה ירוקה, זאת על מנת להוזיל את עלויות התחזוקה השוטפות במתחם. פרויקט גולומב הינו במסגרת 44 פרוייקטי "פינוי בינוי" המקודמים בירושלים, עם פוטנציאל בינוי של למעלה 11,000 יחידות דיור.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים הסביר כי "המפתח להצלחה של פרויקטים ב'פינוי-בינוי' הוא התארגנות התושבים. כאשר היוזמה באה מהשטח זו חובה שלנו כמערכת העירונית לתת לתושבים את כל התמיכה שהם זקוקים לה, על מנת שהפרויקט ייצא לפועל ומשרד השיכון משתף אתנו פעולה בעניין הזה. אני מזמין תושבים נוספים לפנות אלינו. בירושלים קיים הפוטנציאל להקים באופן מיידי למעלה מ-30 אלף יחידות דיור, באמצעות התחדשות עירונית – בדרך זו נוכל להשאיר את הזוגות הצעירים בירושלים ולא לפגוע בשטחים ירוקים בעיר".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריהבירך על אישור התוכנית "אנו מברכים על אישור תכנית גולומב ורואים בכך צעד חשוב בקידומו של הפרויקט כולו. זה פרויקט יוצא דופן שכן הדיירים יזמו אותו והתארגנו בצורה מרשימה. לתפיסתנו, אין ספק שפרויקט בו הדיירים מתארגנים באופן עצמאי באמצעות מינהלת יהיה ישים יותר. המודל שלנו הוא לסייע למינהלות התושבים הבאות בתור לממש את הפרויקט שלהן".

כתיבת תגובה