'פנסוניק אוויוניקס' חנכה מרכז פיתוח ישראלי ביקנעם

החברה שמרכזה בארצות הברית מתמחה בפיתוח וייצור אנטנות ייחודיות למטוסים המאפשרים קליטת שידורי אינטרנט גם מעל אוקיינוסים ולא רק מעל מדינות. מרכז הפיתוח ביקנעם מצטרף לכ-100 חברות הייטק שהשתכנו בעיר

בניין עיריית יקנעם. צילום: יעקב כהן, פלאש 90

בטקס מרשים חנכה חברת 'פנסוניק אוויוניקס' האמריקאית את מרכז הפיתוח החדש שלה בישראל בפארק ההייטק של יקנעם. המעבר למשרדים החדשים מהווה הבעת אמון של הנהלת החברה באמריקה בשלוחה הישראלית.

פנסוניק אוויוניקס מתמחה בפיתוח אנטנה לקליטת שידורי אינטרנט בטיסות טרנסאטלנטיות. בבסיס הרעיון עומדת היכולת של האנטנות לקלוט שידורים מלוויינים. ייחודה של החברה נובע מכך שנכון להיום היא היחידה שמסוגלת לפתח אנטנה שמאפשרת למטוסים לקלוט את שידור הלוויינים גם מעל אוקיינוסים, ולא רק כאשר הם טסים מעל מדינות.

האנטנות של החברה נמכרות ליותר מ-43 חברות תעופה שונות. עד כה מכרה החברה כ-1,200 אנטנות, וברשותה הזמנות לעוד כאלפיים יחידות. במרכז הפיתוח שלה בישראל, מועסקים כ-40 עובדים, והוא משתרע על שטח של כ-1,700 מ"ר.

במרכז הפיתוח החדש נבנו מעבדות הכוללות בין היתר חדר מיוחד שבולם רעשים ואלקטרוניקה. בחדר זה מודדים את הביצועים של כל אנטנה ואנטנה. עוד במרכז החדש חדר כושר משוכלל, חדר שקט ועוד אלמנטים שנועדו לרווחת העובדים.

במהלך חנוכת המרכז החדש אמר ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי, כי הקמת המרכז בעירו משתלבת היטב באופי פארק ההייטק שמאכלס נכון לעכשיו כמאה חברות. כאשר כ-30% מהן הם למעשה מרכזי פיתוח שמתווספים לארבע החממות הטכנולוגיות שבפארק.

"החברות הללו", הוסיף אלפסי ואמר, "משתפות פעולה באופן קבוע עם חברות אמריקאיות, אירופאיות, סיניות ויפניות ומביאות בשורות לעולם כולו. אני מברך את פנסוניק שבחרה להצטרף אלינו. מדובר בחברה בינלאומית מן המובילות בעולם. יקנעם היא מרכז מוביל גם בדרכי תחבורה, וגם בקליטת כוח אדם איכותי ממוסדות אקדמאיים שכאן באזור. מיקנעם יוצאים פיתוחים מובילים לעולם כולו, ואני מאמין שמרכז הפיתוח כאן יהפוך למרכז עולמי".

 

כתיבת תגובה