פרופ' מימי אייזנשטדט מונתה לתפקיד הנשיאה התשיעית של האוניברסיטה הפתוחה

פרופ' אייזנשטדט תחליף את פרופ' קובי מצר שיסיים את תפקידו בסוף חודש ספטמבר 2018. פרופ' אייזנשטדט היא פרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית בירושלים. היא בעלת תואר ראשון בחינוך ובספרות ובשפה ערבית ותואר שני בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית

בניין האוניברסיטה הפתוחה | צילום: מפות גוגל

חברי מועצת האוניברסיטה הפתוחה בראשות הנגידה גב' דורית בייניש, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, אישרו ביום חמישי בערב 10.5.2018 את החלטת הועד המנהל של האוניברסיטה בראשותו של מר זאב אבלס, למנות את פרופ' מימי אייזנשטדט לתפקיד הנשיאה התשיעית של האוניברסיטה הפתוחה החל מה-1 באוקטובר 2018. פרופ' אייזנשטדט תחליף את פרופ' קובי מצר שיסיים את תפקידו בסוף חודש ספטמבר 2018.

פרופ' אייזנשטדט היא פרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית בירושלים. היא בעלת תואר ראשון בחינוך ובספרות ובשפה ערבית ותואר שני בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית. את לימודי הדוקטורט היא השלימה באוניברסיטת סיימון פריזר, בוונקובר, קנדה. עבודת המחקר שלה נטועה בתוך התחום הרחב של משפט וחברה והיא כוללת חקר היבטים מגוונים של קרימינולוגיה, מגדר ומדיניות חברתית.

פרופ' אייזנשטדט מילאה מגוון תפקידים באוניברסיטה העברית, ביניהם: מנהלת מרכז לייפר ללימודי נשים ומגדר, ראש  המכון לקרימינולוגיה בפקולטה למשפטים, מנהלת בית הספר לתלמידים מחו"ל ע"ש רוטברג, ודיקנית בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד. היא שימשה פרופסור אורח במספר אוניברסיטאות מובילות בעולם, בהן: מרילנד, קימברידג', ייל ואוניברסיטת שטוקהולם, וכיהנה כחברת מערכת בכתבי עת מרכזיים העוסקים בקרימינולוגיה. היא עורכת שותפה עם פרופ' תמר הרמן מהאוניברסיטה הפתוחה, של כתב העת "מגמות", כתב עת בין תחומי במדעי החברה. כמו כן, היא כיהנה כנשיאה של האגודה הישראלית למשפט וחברה.

פרופ' אייזנשטדט הגיבה לאחר מינויה ואמרה כי "לאוניברסיטה הפתוחה עוצמות ייחודיות המתבטאות בהובלה של תהליכים אקדמיים המבוססים הן על מחקר מעמיק ויצירתי בתחומים שונים, הן על פיתוחים של חומרי לימוד עדכניים ושיטות הוראה מתקדמות וחדשניות והן על תפיסת האקדמיה כמנוף לשינוי חברתי, להרחבת הנגישות להשכלה גבוהה לאוכלוסיות רבות, תוך שמירה על רמה אקדמית גבוהה. אנחנו עומדים בפני שוק עבודה המשתנה במהירות שבו יהיה צורך במיומנויות חדשות ובידע שיהיה צורך לרכשו גם בנקודת הכניסה לשוק העבודה וגם תוך כדי הקריירה התעסוקתית, דבר שיצריך למידה לאורך החיים. שוק העבודה העתידי שבו העובדים ימצאו עצמם בצמתי קריירה ידרוש התמחות, רכישת תארים נוספים, התמקצעות ויכולת למידה עצמית ומהירה. אפעל לכך שהאוניברסיטה הפתוחה תתבסס על העוצמות שלה בכדי למצב  את עצמה כשחקן מוביל בעל מענים אקדמיים לדרישות שוק העבודה העתידי שאחד מאיפיוניו יהיה מרכזיות האדם לעומת מרכזיות העבודה.

השילוב בין שאיפות אקדמיות גבוהות, מחויבות חברתית והיענות לצרכים חברתיים ממקם את האוניברסיטה הפתוחה במקום מרכזי ומוביל בשדה ההשכלה הגבוהה ובחברה הישראלית. אני רואה את האפשרות לעמוד בראש האוניברסיטה הפתוחה המובילה תהליכים של העצמה אקדמית והכלה חברתית תוך הקפדה על מצוינות בהוראה ובמחקר ופיתוח והטמעה של חשיבה חדשנית אתגר וזכות.

הגמישות של האוניברסיטה הפתוחה, הדינאמיות והרב תחומיות שיוצרת ספקטרום אקדמי רחב, מאפשרות לאוניברסיטה הפתוחה לספק מענים אקדמיים ברמה גבוהה לנוכח שינויים חברתיים בתחומים שונים. בעבודה משותפת עם כל אנשי האוניברסיטה הפתוחה, תוך כדי התבססות על המחויבות ותחושת השייכות של כולם, אני בטוחה שנצליח להמשיך ולפתח את האוניברסיטה, למנף את הישגיה ולהגשים מטרות חדשות".

כתיבת תגובה