צפו לעלייה במחירי החשמל

וועדה בראשה עומד המשנה למנהל רשות המיסים ממליצה להעלות את המיסוי על הפחם והגז הטבעי. העלאת המיסוי צפויה לייקר את חשבון החשמל כבר השנה בשמונה אחוזים

דודו גרינשפאן

שמחתם בירידת מחירי הנפט וחשבתם שירידת מחיר המזוט תשפיע על חשבון החשמל שלכם? תחשבו שנית. ועדה בינמשרדית למיסוי ירוק פרסמה היום (א) את המלצותיה. אחת ההמלצות המרכזיות היא להעלות את המס המשולם על פחם מ-46 שקלים לטון ל-216 שקלים…

המשמעות ברורה והיא תשפיע על חשבונות החשמל שלנו כבר השנה. ברשות המיסים העריכו כי העלייה הצפויה תעמוד על כשמונה אחוזים בשנת הכספים הנוכחית. מעבר להעלאת המס (בלו) על פחם, ממליצה הוועדה לייקר גם את המס על הגז הטבעי מ-17.3 שקלים לטון ל-213 שקלים בעוד פחות מארבע שנים.

ברשות המיסים טוענים שהמיסוי הנמוך אינו משקף את ההשלכות הסביבתיות של השימוש בדלקים מזהמים. העלאת המס נועדה בין היתר להתמודד עם השלכות אלו. לדברי הוועדה שבראשה עומד המשנה למנהל רשות המיסים, "בטווח הארוך, לאור הפנמת העלויות במחיר הדלקים, ניתן לצפות להחלטות שקולות יותר בקרב הצרכנים בצריכת דלקים, חשמל או מוצרים התלויים בהם ולירידת הזיהום והתחלואה בהתאם".

מוזר שהוועדה ממליצה להעלות את המיסוי על הגז הטבעי שנחשב לדלק ירוק יחסית, הרבה יותר מאשר סולר, מזוט ופחם. בוועדה טוענים כי למרות העלאת המיסוי, עדיין ישתלם יותר לצרוך גז טבעי. בהמלצות הוועדה נכתב כי למרות העלאת המיסוי, "אם מחיר הגז הטבעי נמוך ב-57% ממחיר הסולר, לאחר השינוי יעמוד הפער על כ-49%".

כתיבת תגובה