קבוצת גבאי רכשה את השליטה בקרן הנדל"ן 'תמיר פישמן'

תמורת גרעין השליטה בקרן תשלם הקבוצה 9.5 מיליון שקל. לתמיר פישמן קרקע בבודפשט אותה מתכוונת קבוצת גבאי לממש במיוחד לנוכח ירידה דרסטית במע"מ המוטל על הדיור בהונגריה

בודפשט, הונגריה. צילום: 135pixels | שטארסטוק

קרן הנדל"ן 'תמיר פישמן' הודיעה לפני שעה קלה לבורסה כי בעל השליטה בחברה, אליהו קנפלר, ימכור את אחזקותיו לקבוצת גבאי. קבוצת גבאי תחזיק ב-25% ממניות תמיר פישמן ותשלם תמורתן 9.5 מיליון שקל. מועד השלמת העסקה יחול בשבוע האחרון של החודש, ובמועד זה יודיעו הדירקטורים המכהנים: אליהו קנפלר, רוני אוחיון ומשה גורן על התפטרותם.

קרן הנדל"ן תמיר פישמן הוקמה לפני כעשור כקרן השקעות על ידי בית ההשקעות תמיר פישמן. הקרן נועדה לבצע פעילות נדל"ן במזרח אירופה וגייסה כ-240 מיליון שקל. היא נרשמה למסחר בבורסה בסוף 2009.

הנכס העיקרי שבבעלות החברה היא קרקע ברובע ה-18 בבודפשט, הונגריה. הקרקע משתרעת על שטח של כ-220 דונם עם 325 אלף מ"ר לבניית מגורים. שווי הקרקע מוערך ב-8 מיליון אירו. כמו כן בידיה קופת מזומנים של כ-1.4 מיליון אירו, וכארבעה מיליון אירו בנכסים פיננסים נזילים. בסוף הרבעון השלישי של השנה נאמד ההון העצמי של החברה בכ-13 מיליון אירו.

אלי גבאי מבעלי קבוצת גבאי אמר הבוקר: "אני שמח על רכישת חברת תמיר פישמן נדל"ן, אנו רואים ערך ופוטנציאל רב בקרקע שמחזיקה החברה בהונגריה ובכוונתנו לממשו. לקבוצה ניסיון רב בניהול נדל"ן במזרח אירופה ובהונגריה בפרט". גבאי הוסיף ואמר כי "לאחרונה חלו תמורות משמעותיות באחוזי המע"מ לדיור בהונגריה אשר ירדו מ-26% ל-5% בלבד, מה שהעלה משמעותית את האטרקטיביות למימוש הקרקע".

נציין כי לפני פחות משנה השתלטה קבוצת גבאי על חברת הנדל"ן 'אנגל משאבים' תמורת 6.5 מיליון אירו. אנגל משאבים ופיתוח עוסקת בפעילות נדל"ן ניהול ותפעול של נכסי מקרקעין להשכרה ולמכירה וכן בבנייה למגורים בארץ ובחו"ל.

לפני כשנתיים רכשה הקבוצה את הפעילות של חברת הבנייה 'צ.לנדאו' תמורת 44 מיליון שקל לאחר שהאחרונה נקלעה לקשיים. לצ.לנדאו יש פרויקטים בראש העין, קריית גת ואשקלון. קבוצת גבאי מתכננת להשלים החודש עסקה לרכישת מקרקעין מחברת 'אזורים' לבנייתן של כ-600 יחידות דיור בכפר שלם.

קבוצת גבאי הוקמה לפני כשלושים שנה על ידי שמשון גבאי והיא פועלת בתחום הנדל"ן למגורים ונכסים מניבים בישראל. הקבוצה יוזמת, מתכנתת ובונה בביצוע עצמי פרויקטים של מגורים ברחבי הארץ. היא גם פעילה בתחום ההתחדשות העירונית ומקדמת פרויקטים רבים. עד כה, בנתה הקבוצה מעל ל-4,000 יחידות דיור במגוון פרויקטים.

כתיבת תגובה