קבוצת גבאי תעביר את פעילות ההתחדשות העירונית שלה לבורסה

העברת הנכסים בתחום ההתחדשות העירונית, תבוצע באמצעות הקצאת מניות אנגל משאבים ופיתוח בע"מ לקבוצת גבאי – בעלת השליטה בחברה, ודורשת את אישור בעלי מניות המיעוט בחברה

בניין הבורסה בתל אביב. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

 

קבוצת גבאי, אחת מחברות הבניה הגדולות בישראל בתחום ההתחדשות העירונית, מבקשת לרכז את פעילותה בתחום, בהיקף של אלפי יח"ד, תחת החברה הבת אנגל משאבים ופיתוח, הנסחרת בבורסה בתל אביב.

העברת הפעילות לחברה תבוצע באמצעות הקצאת מניות נוספות של החברה לבעלת השליטה, והיא דורשת את אישור אסיפת בעלי המניות בחברה (בעלי מניות המיעוט).

לקראת אסיפת בעלי המניות לאישור העסקה, מינה דירקטוריון החברה את ועדת הביקורת של החברה לשמש כוועדת דירקטוריון מיוחדת, עצמאית ובלתי תלויה ("הוועדה המיוחדת") אשר הוסמכה, בין היתר, לבחון כל סוגיה בקשר עם האפשרות לביצוע העסקה, לנקוט בכל הפעולות הנחוצות, על פי שיקול דעתה הבלעדי, לצורך ביצוע סמכויותיה כאמור, לרבות התקשרות עם יועצים מקצועיים חיצוניים ובלתי תלויים, בין היתר, לצורך ליווי ההליך מבחינה משפטית וכלכלית בקשר עם קביעת מחיר העסקה, לנהל משא ומתן עצמאי בקשר לעסקה ותנאיה והכל בהתאם לטובת החברה.

החברה מנהלת כיום כבר פרויקט פינוי בינוי בשכונת הדר יוסף בתל אביב לבניית 6 בניינים עם 117 יח"ד. העברת הפעילות לחברה תביא להגדלה מהותית של פעילותה בתחום וכמובן תשיא ערך מהותי לחברה בעתיד עם הוצאתם לפועל ומימושם של הפרויקטים הרבים.

לדברי עו"ד מיה גבאי טובול, יו"ר דירקטוריון החברה, "העברת הפעילות של קבוצת גבאי בתחום ההתחדשות העירונית תחת החברה תביא לגיוון הנכסים של החברה, המחזיקה כיום בעיקר בנכסים מניבים, ופרויקטים בודדים של פינוי בינוי בתל אביב ובת ים. הגדלת פעילות ההתחדשות בחברה תהפוך אותה לאחד השחקנים המובילים בישראל בתחום ההתחדשות העירונית, תגוון את מקורות ההכנסה שלה ותייצר לה מנוע צמיחה אדיר לשנים הקרובות בפעילות מבוססת ואיכותית. באמצעות ריכוז פעילות ההתחדשות בחברה תתאפשר גישה למקורות מימון איכותיים בשוק, ותאפשר לחברה הגדלה משמעותית של התחום, עם פיזור סיכונים נכון".

כתיבת תגובה