'קבוצת עזריאלי' נפרדת לשלום מתחנות הדלק של 'סונול'

היום אמורה להסתיים עסקת הרכישה של תחנות הדלק סונול. דודי ויסמן ירכוש את החברה תמורת 364 מיליון שקל. עד הרגע האחרון ניסה ויסמן לגייס שותפים נוספים לעסקה. ככל הנראה, לא יבחר ויסמן לפתוח את תחנות סונול הסגורות בשבת

תחנת דלק של סונול | צילום אילוסטרציה: verbaska, שאטרסטוק

היום (א) תסתיים ככל הנראה עסקת 'סונול'. איש העסקים דודי ויסמן, מי שהתפרסם כאשר התעקש להותיר את חנויות PM-AM פתוחות בשבת ובסופו של דבר איבד את השליטה ב'ריבוע כחול', ירכוש את תחנות הדלק האדומות תמורת 364 מיליון שקל כפי שדווח ב'ביזנעס' בעבר.

ויסמן ניסה עד הרגע האחרון להשיג שותפים שירכשו ממנו חלק מהמניות אך לא עלתה בידו. בין היתר ניסה ויסמן לגייס את איש העסקים מרק שטיינברג ששותף עמו ב-5% מהיקף העסקה. זה אמנם הביע עניין בהצעה אך חזר בו ברגע האחרון. גם מפעילת התחבורה הציבורית – דן, סירבה להצעתו של ויסמן שירכוש את הנכס לבדו מגרנית הכרמל שבקבוצת עזריאלי.

חשוב לציין כי העסקה קיבלה את אישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים. שכן ויסמן מחזיק במקביל מניות גם בחברת הדלק דור אלון המפעילה אף היא תחנות דלק ברחבי הארץ.

ויסמן ישלם 187 מיליון שקל במזומן תמורת העסקה. 21 מיליון שקל נוספים ישולמו בתוך 18 חודש ממועד סגירת העסקה ואילו יתרת הסכום תושלם בשתי דרכים. עזריאלי תעמיד לויסמן הלוואת מוכר בסך 98 מיליון שקל ובמקביל תמשך בשנים הקרובות מסונול דיבידנדים בסכום כולל של 53 מיליון שקל. היתרה בסך כמה מיליונים תושלם על ידי ויסמן על חשבון חובות של סונול.

היות וויסמן אינו מבצע את העסקה במימון בנקאי כלשהו, ייתכן כי קבוצת עזריאלי תסכים להפחית את סכום המזומן בכ-20 מיליון שקל על חשבון הלוואת הרוכש שהיא מעניקה לויסמן או באמצעות הסדר אחר שיקל עליו לסיים את הליך הרכישה.

עזריאלי להוטה למכור את סונול בשל החלטתה העקרונית לצאת מכל התחומים שאינם נדל"ן מניב. זו גם הסיבה שהעסקה אינה כוללת את קרקעות סונול. במיוחד לא את חלקה של סונול בקרקעות 'פי גלילות' בצפון תל-אביב. קרקעות אלו כבר נמכרו לפני חודש ב-130 מיליון שקל לחברת 'טריגו'.

כתיבת תגובה