קנס בסך 2 מיליון שקל לחברה שניידה עובדים מקרן פנסיה

המפקחת קנסה את החברה בטענה כי העובדים שהועברו ללא ידיעתם לקרנות פנסיה והשתלמות, פגעה בכיסוי הביטוחי שלהם, הגדילה את דמי הניהול שהם משלמים ועשתה זאת מבלי להעניק להם את חופש הבחירה

עובדי אבטחה. אילוסטרציה. צילום: ChiccoDodiFC | שטארסטוק

המפקחת על שוק ההון, ביטוח ופנסיה באוצר, דורית סלינגר, קנסה את חברת 'אבידר אבטחה ושמירה' בסכום של שני מיליון שקל בעקבות העברת אלפי עובדים לקרנות פנסיה והשתלמות ללא ידיעתם והסכמתם.

לטענת המפקחת, בעקבות המעבר נדרשו מרבית העובדים לשלם דמי ניהול גבוהים יותר מבעבר והכיסוי הביטוחי שלהם נפגע. כתוצאה מכך הוטל הקנס. עם זאת הודיעה המפקחת כי במידה ואבידר תפעל לתקן את המעוות, יפחת הקנס ב-600 אלף שקלים.

המפקחת אמרה כי "רשות שוק ההון פועלת לשמירת זכויותיהם הפנסיוניות של העובדים, ומגנה על המבקשים להצטרף לקרנות הפנסיה המתאימות להם. כפי שמעסיק לא קובע לעובדיו היכן ינוהל חשבון הבנק, עליו לאפשר להם לבחור את הגוף שינהל את כספי הפנסיה שלהם. אנו נמשיך ונבצע ביקורות עומק במטרה לוודא כי מעסיקים מאפשרים את חופש הבחירה לעובדיהם".

תחילתו של הסיפור לפני קצת פחות משנתיים אז קיבלו אלפי עובדי החברה הודעה כי סוכנות הביטוח 'א.ק.ג' היא זו שתטפל מעתה בהפקדות הפנסיה וההשתלמות שלהם וכי אלו יועברו לחברות הביטוח איילון והפניקס. בראשונה יופקדו כספי הפנסיה ובשנייה כספי ההשתלמות.

הטענה המרכזית של המפקחת אינה כי הדבר נעשה ללא ידיעת העובדים אלא שהדבר פגע בכיסוי הביטוחי שלהם, ברצף הביטוחי ובזכויות הנובעות ממנו, וגם עלה למרביתם יותר מכפי ששילמו בעבר. לטענתה, כיסוי ביטוחי שצברו העובדים במשך שנים – אבד וחלקם נדרשו לתקופת אכשרה חדשה על מנת לזכות בכיסוי הביטוחי שהיה להם קודם.

כתיבת תגובה