קנס כספי והוצאת אוויר מהגלגלים לאופניים חשמליים

מהיום, עושים סוף לסיוט: פקחים עירוניים יוכלו לפקח גם על אופניים חשמליים המתפרעים במדרכות ובכבישים • הצעת החוק אושרה בתמיכתם של עשרים ושניים חברי כנסת ללא מתנגדים

אופניים חשמליים | צילום: Sergey Ryzhov, שאטרסטוק

החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות (תעבורה), מעניק לפקחים העירוניים סמכויות לעשות סדר במדרכות הערים, ובכללן סמכות להוציא אוויר מהגלגלים, סמכויות גרירה וסמכויות עיכוב ומתן קנס כלפי הולכי רגל ורוכבי אופנוע, תלת אופן ואופניים וכן אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים.

אולם, החוק קבע עד היום כי הפקחים יוכלו להפעיל את הסמכות רק כלפי אופניים וקורקינטים חשמליים בהתאם להגדרתם בפקודת התעבורה. בהתאם לכך פקח יצטרך להוכיח שהוא נותן דוח רק לכלי שאכן עומד בהגדרות המפורטות בחוק. כדי להקל על הפקחים ולמנוע מהם צורך להוכיח שמדובר בכלים שניתן לבצע אכיפה כלפיהם, מרחיב החוק את סמכויות האכיפה לפקחים העירוניים בכל הנוגע להתמודדות עם עבירות של רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים וקובע כי מה שנראה כמו אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי גם ייחשב לכזה.

יושב ראש ועדת הכלכלה, חה"כ איתן כבל (עבודה) הדגיש כי הגברת יכולת האכיפה יכולה להציל חיים. כבל התייחס גם לנושא "הוברבורד" שאיננו נכנס להגדרת כלי ממונע ולכן לא חלים עליו ההגבלות החוקיות וסמכויות האכיפה ופנה להורים שקונים את הכלי לילדים ואמר: זה כלי שבוודאי לא יוכל לנסוע על הכביש ואף על המדרכה. זה כלי שפוגע. המדרכה צריכה להיות המקום של הולכי הרגל. היום מתחרים עליה כל מיני כלים.

כתיבת תגובה