קנס של 162 אלף שקל הוטל על חברת 'אדמה' בגין פרסום מטעה

הרשות להגנת הצרכן הודיעה לחברה שעוסקת בשיווק קרקעות חקלאיות כי יוטל עליה קנס בגין פרסומים מטעים בהם הציעה החברה לציבור "זכות לדירה" בקרקעות שכלל לא תוכננו וספק אם ייעודו למגורים

הפקעת קרקעות. צילום: Isaac Harari / פלאש 90

בסוף השבוע האחרון הודיעה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה, לחברת 'אדמה' המשווקת קרקעות חקלאיות, שעלתה לכותרות בחודש האחרון, כי בכוונתה להטיל עליה קנס בסך 162 אלף שקל בשל פרסום מטעה.

את הקנס הטילה הרשות בשל פרסומים בכלי התקשורת החזותיים והדיגיטליים בהם לכאורה התיימרה החברה להציע "זכויות בדירות", כאשר לאותן קרקעות שפרסמה החברה כלל אין תוכניות מפורטות ואף כלל לא ידוע אם יוקמו בו בהן דירות מגורים. במילים אחרות, החברה הציעה ללקוחות קרקע שאפילו לא ברור מה ייעודה. אך המודעות הבטיחו "זכות לדירה".

זהו אחד הצעדים הראשונים שנוקטת הרשות נגד חברות המפרסמות מידע שאינו נכון, שלא לומר מוטעה. לפני שנתיים פרסמה הרשות כי בכוונתה ליזום תקן שמאי לקרקעות חקלאיות שיבטיח את מלוא המידע ללקוח במקרה של רכישת קרקע חקלאית. התקן עדיין לא אושר באמצעות חקיקה בכנסת.

מאידך, הרשות יכולה להטיל קנסות על מפרסמים שפרסמו פרסום כוזב ו/או פרסום שיש בו משום הטעיית צרכנים. לפני קצת יותר משנה הטילה הרשות קנס של שני מיליון שקלים על חברת הבנייה 'גינדי' בטענה כי מודעות השיווק של החברה גרמו לציבור להאמין שהדירות שהיא משווקת בקרית גת, נכללות במסגרת תכנית מחיר מטרה של משרד הבינוי.

קראו עוד על תרמית הקרקעות החקלאיות, על הטעיה בפרסום ועל חברת אדמה:

תחקיר: כך מפילים משקיעים חרדים בפח הקרקעות החקלאיות

חלום וָשֶבֶר. עוד חברה לקרקעות חקלאיות בדרך לקריסה

העיתון 'יתד נאמן' מנפץ את אשליית הקרקעות החקלאיות

לאן נעלמו מיליוני שקלים מכספי לקוחות אדמה?

זהירות! קרקע חקלאית לפניך | התרמית של העשור האחרון

כתיבת תגובה