קרטל המוניות שקם בבני ברק על חשבון תושבי העיר

לאחר שנים ארוכות שבבני ברק לא שילמו הנוסעים עבור הזמנה טלפונית, הצליחו בעלי התחנות להתאחד והחליטו על קרטל משותף והחל מהיום ישלמו תושבי העיר 4.60 עבור כל הזמנת מונית

מוניות בטרמינל 3 בנתב"ג. צילום: באדיבות המצלם

קרטל של תחנות המוניות בבני ברק: השבוע נערכה פגישה בין מנהלי תחנות המוניות בבני ברק ויחדיו הגיעו להסכמה על גביית "דמי הזמנה טלפונית" בסך 4.60 שקל, וזאת לאחר שנים ארוכות שסכום כסף זה לא נגבה מהנוסעים בבני ברק, כך לפי הדיווח הבוקר (ד) ב'המודיע'.

על פי חוק מותר לכל נהג מונית לגבות 4.60 שקל על הזמנה טלפונית, אלא שבבני ברק, בעיקר בגלל התחרות בין התחנות, לא גבו נהגי המוניות את הסכום מתושבי העיר שבלאו הכי לא משופעים בכסף. זה התחיל לפני שנים רבות כשתחנת מוניות חדשה נכנסה לעיר וביטלה את דמי ההזמנה הטלפונית ולאחריה ביטלו כל שאר התחנות את דמי ההזמנה הטלפונית.

• ותודה לכחלון: מחירי הנסיעה במוניות ירדו ב-11 אחוזים

אלא שבחודש האחרון נכנסה לתוקף לתקנה חדשה של שר האוצר, משה כחלון ועל פיה הוזלו מחירי הנסיעות ב–11%, והמונה מתחיל לפעול מ–11.00 שקל במקום 12.30 שקל שהיה נהוג עד כה. נהגי המוניות ניסו להפגין נגד תקנה זו, אך כחלון שמעוניין להוריד את יוקר המחיה התבצר בעמדתו והתעריף החדש והמוזל נכנס לתוקף בחודש האחרון.

כעת מתברר שנהגי המוניות בבני ברק החליטו שאם מקצצים להם במקום אחד הם יטילו על ציבור הנוסעים את ההיטל ממקום אחר, והפעם הציבור ישלם הרבה-הרבה יותר כסף. וכך, בעוד שכחלון דאג להוזלה של שקל וארבעים אגורות, ישלמו הנוסעים בבני ברק עוד 4.60 שקל על כל נסיעה במונית שתתבצע באמצעות הזמנה טלפונית.

בעלי התחנות בבני ברק ידעו שרק אם יאחדו כוחות הם יצליחו לגבות את ההיטל החדש מתושבי בני ברק, ולכן התחילו לפני כחודש במגעים בין כלל התחנות בעיר לאחד אותם סביב ההיטל החדש. במהלך החודש האחרון התפוצצו מספר פעמים המגעים בין כלל מנהלי התחנות, אבל אתמול הם הצליחו להגיע להסכמות בניהם.

לפי המידע שבידי 'המודיע', לפי הסיכום בין תחנות המוניות, באם תחנה אחת תפר את המשמעת ותפסיק לגבות את דמי ההזמנה הטלפונית, תוטל עליה קנס כספי. כך מנסים בעלי התחנות לשמר על הקרטל הפסול על חשבון כלל תושבי העיר.

7 תגובות ל: "קרטל המוניות שקם בבני ברק על חשבון תושבי העיר"

  1. תרשו לי להמר. זה לא יחזיק הרבה זמן. התחרות הגדולה בבני ברק והעובדה שהרבה נהגי מוניות מבחוץ פועלים בבני ברק, יעשו את שלהם. תושב שיגבו ממנו פעם אחת "דמי הזמנה", לא יסכים לשלם זאת בפעם השנייה. ונראה את נהג המונית שיוותר על נסיעה כשיש תחרות כל כך פרועה. לא קרטל ולא נעליים.

  2. האם זה לא עניין לממונה על ההגבלים העסקיים?
    מה זה שונה מהסיכום על מחיר הלחם הפרוס שהשליכה אנשים לכלא?

  3. הקרטל בבני ברק חזק כבר שנים. ברוב החברות באם תתתעקשו על מונה (בשעות שמחיר המונה זול מהמחיר שהנהג מציע) תמצאו את עצמכם מחוץ למונית ולא יעזור כלום…

  4. לא מתאים לכם צאו לכביש בגשם ובחום ותניפו יד.
    למה כשהורידו לנו 11% לא זעקתם את זעקתנו?
    נהגי המוניות גובים את "דמי הזמנה טלפונית" על פי החוק ולא סתם כך
    עד היום נהנתם מויתור מצד הנהגים על התשלום הנל
    ומהיום תתחילו לשלם
    זה בדיוק כמו שרשת כזו או אחרת תצא במבצע "ללא מעמ" ולאחר זמן מה תפסיק את המבצע
    ואז כולם יזעקו "המעמ על חשבון האזרח אוי אוי אוי שוד ושבר
    צבועים? נמאסתם!

  5. אתם לא מתביישים. יש פסק דין של הבד״ץ בירושלים שמי שלא משלם לנהג תוספת הזמנה טלפונית זה ׳גזל גמור׳. שנים הנהגים ספגו את התוספות המגיעות להם על פי חוק ולא אמרו כלום. לוקחים אתכם לנסיעות חוץ בחצי מחיר. איך אתם מעזים להגיד קרטל. אתם חושבים שנהג המונית מרוויח מליונים. רבים איתו על עשרה שקלים לנתב״ג ובדיוטי מוציאים תוך שעה 300-400$.
    תתביישו.

  6. אני מצפה מעיתון חרדי להיות קצת יותר אמין ולא להטעות את הציבור הנתונים בכלל לא נכונים ושקריים , קודם כל המונה מתחיל ב 11.00 בלבד ולא 11.90 כמו שנכתב פה אתם מוזמנים לבדוק !!! דבר שני זה לא מסתכם בהפחתה של בשקל אלה ב 11% מסך הנסיעה הכולל ולא רק מהסכום ההתחלתי אני מקווה שתבדקו שוב את הנתונים לפני שאתם מטעים את הציבור שלכם

  7. אני מבין רק דבר אחד שיש פסיקה צריך לכבד ואת זה תושבי בני ברק לא עושים שיתביישו כל יום ממוצע 30 40 נסיעות כפול 4.60 יוצא הנהג מונית בהפסד של כמעט 200 שקל שזה נקי בושה לחכמי בני ברק שלא מתערבים ומחליטים לעשות משהו בנושא מה אנחנו מליונרים לוקחים אנשים ב 12 שקל לנסיעה בזמן שאנחנו נו סעים ללקוח 5 או 6 דקות בפקקים על מנת לעשות להם טוב ומה שאנחנו מקבלים מהרבנים בבני ברק זה סכין בגב

כתיבת תגובה