קריית הממשלה בנצרת עילית תיבנה באמצעות מודל חדשני

חברת שיכון ובינוי סולל בונה תשתיות בע"מ זכתה במכרז • קריית הממשלה, בהיקף של 26,000 מ"ר, עתידה לרכז את כל יחידות הממשלה המחוזיות בעיר נצרת עלית

חברת "סולל בונה" בפרויקט בניה. צילום: Pierre Terdjman | פלאש 90

אגף החשב הכללי במשרד האוצר, באמצעות מנהלת הבינוי הממשלתי, בחר בחברת שיכון ובינוי סולל בונה תשתיות בע"מ כזוכה במכרז לבינוי קריית הממשלה בנצרת עלית. במכרז לבינוי בשיטת מימון, תכנון וביצוע (PFI) התמודדו 5 חברות  אשר נדרשו להגיש הצעה תכנונית שנבדקה ע"י צוות משנה מקצועי שמונה ע"י וועדת המכרזים.

הסכמי PFI הינם הסכמים ארוכי טווח במסגרתם המגזר הציבורי מעביר למגזר הפרטי את האחריות לספק את התשתית/המוצר/השרות הציבורי, לרבות הקמה/רכישה/שיפוץ, מימון, תפעול ותחזוקה, ותוך ניצול היתרונות של המגזר הפרטי, לרבות יכולתו לנצל טוב יותר את הפוטנציאל הכלכלי של הנכס. בתמורה המגזר הפרטי מקבל תשלומים לפי קריטריונים של ביצוע המוגדרים מראש, אשר יכולים להגיע: מהמשתמשים במוצר/שירות או מהמגזר הציבורי, או שילוב של השניים.

קריית הממשלה, בהיקף של 26,000 מ"ר, עתידה לרכז את כל יחידות הממשלה המחוזיות בעיר נצרת עלית בבניין אחוד שייבנה סמוך לבית המשפט המחוזי ולעירייה. המבנה יתוכנן בסטנדרט בניה איכותי ועפ"י דרישות תקן עדכניות ביותר.

הקמת קריית הממשלה מצטרפת לצעדים שנוקטת הממשלה לצורך קידום הפריפריה ואזור הצפון וצפויה לקדם את פיתוח האזור, לייעל את השירות לציבור, תוך הפחתה בהוצאות השוטפות של הממשלה.

כתיבת תגובה