קרית ארבע: תוכנית שיקום שכונות בהיקף של 4.5 מיליון שקל

אחרי שיווק 42 יח"ד מגיעות עוד "סוכריות": במסגרת השיקום ישופצו חזיתות מבנים, חדרי מדרגות ושטחים ציבוריים, קורסים של העשרה וקריירה, סיוע בלימודים, יוזמות חינוך והקמת מרכזי נוער

קרית ארבע . צילום : Hadas Parush / פלאש 90

הממשלה בעד ההתיישבות בקרית ארבע: משרד הבינוי והשיכון יפעיל תכנית שיקום שכונות פיזי לשנים 2017-2016 בהיקף של 4.5 מיליון ש"ח ושיקום שכונות חברתי בהיקף של 2 מיליון ש"ח ובפריסה על פני שלוש שנים.

אגב, ההחלטה התקבלה ימים ספורים לאחר פרסום מכרז "מחיר למשתכן" לשיווק 42 יחידות דיור בקריית ארבע.

במסגרת השיקום הפיזי ישופצו חזיתות מבנים, חדרי מדרגות ושטחים ציבוריים. הפן החברתי בתכנית יכלול קורסים של העשרה וקריירה, סיוע בלימודים, יוזמות חינוך והקמת מרכזי נוער. התקציבים יועברו לקריית ארבע במסגרת תכנית "שיקום שכונות חוזר" אשר יצאה לדרך בכ-40 ערי פריפריה בישראל.

מלבד שיפור תנאי הדיור והפיכת הסביבה לנעימה יותר, התכנית, שמובילים שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וסגן השר ז'קי לוי, תכלול פרויקטים חברתיים של פיתוח מנהיגות מקומית אשר תהיה שותפה לחיזוק הקהילה. אספות דיירים שכונתיות יתקיימו בכל שכונה, והדיירים יהיו שותפים מלאים בקבלת ההחלטות הנוגעות לפרויקט. שיתוף הציבור יסייע בהתאמת הצרכים בצורה מושלמת לצרכים המקומיים של התושבים.

הכללתה של קריית ארבע בתכנית 'שיקום שכונות חוזר' של משרד הבינוי והשיכון, נועדה להקל על התמודדות התושבים עם השפעות המצב הביטחוני ולמזער את השפעותיו על שגרת היום יום של התושבים והרשות המקומית.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר: "להחלטה על הסיוע לקריית ארבע, הן מטעם משרד הבינוי והשיכון, והן מטעם משרדי הממשלה השונים, ישנה חשיבות לאומית ומשמעות סמלית. באחריותנו להעצים את תושבי קריית ארבע ולבסס את הקהילה במקום, בייחוד בעת הזו, ימים ספורים לאחר רצח בלתי נתפס של ילדה בשנתה ביישוב. אני מברך על החלטת הממשלה לצאת בתכנית סיוע מקיפה".

 

כתיבת תגובה