קרית יואל מציגה: כך נלחמים נגד מחירי הדיור המאמירים

האדמו"ר מהר"א מסאטמר כינס את ביה"ד של העיירה קרית יואל, גיבש תקנון שמחייב את חברי הקהילה ופרסם טיוטה לשמיעת הערות הציבור בנושא ■ ואם בכל זאת מישהו ינסה להפר את התקנון, בדיוק בשביל זה יש ראש עיר לעיירה…

מתוך המכתב לציבור

עליית מחירי הדירות מגיעה גם לשכונות החרדיות בארה"ב, ומי שהחליט להילחם נגד התופעה הוא כ"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר שליט"א שמנסה לשים סוף לתופעה.

הכל התחיל בשנה האחרונה כאשר המחירים לדירות בשכונות ווילאמסבורג ובורו פארק בברוקלין ניו-יורק עלו בצורה דרסטית, הן ברכישת דירה והן בשכירות. דירה בשכונות הללו עומד על 800 אלף דולר לקניית דירה של 100 מטר מרובע, וסכום השכירות עומד על 2700 דולר לחודש.

בעקבות כך רבים מתושבי השכונות, חסידי סאטמר, התחילו לעזוב את העיר ועברו למונסי וקרית יואל – מה שגרם לעליית הביקוש לדירות הן לקניה והן לשכירה בעיירה קרית יואל.

בנוסף לכך, בגלל הבעיות שמערימים השכנים מסביב לקרית יואל בכל מה שקשור לסיפוח שטחים חדשים לעיר מצד אחד, והשטחים הקיימים מלאים עד אפס מקום מצד שני – כל זה גרם לעליית מחירים בעיירה והזוגות הצעירים קורסים תחת הנטל הכבד.

בחודש האחרון כינס האדמו"ר מסאטמר שליט"א את בית הדין של העיירה יחד עם דומ"ץ העיר הגאון ר' געציל ברקביץ ועם עסקנים, קבלנים, נגידים, ראש העיר וחברי מועצת העיר –  והחלט לפרסם תקנון ברור עם מחירים מפורטים על הסכום המקסימאלי שאפשר לדרוש עבור קניה או השכרת דירה.

בסופ"ש האחרון פורסמה הטיוטה הראשונה של ההחלטות לציבור, עם בקשה מיוחדת שכולם יעברו על התקנות ואם יש למישהו טענות שיפנה ללשכת הבית דין שיטפלו בכל הבעיות מכל הצדדים.

בתקנון נקבע בין היתר מחיר מקסימאלי למטר מרובע לקנייה ולהשכרה. כמו כן חל איסור לקנות דירות רק "לסיבוב" של קניה בזול ומכירה לאחר מכן ביוקר.

בימים אלו יושבים הדיינים על כל הסעיפים עם קבלני הבניה בעיר ובשבועות הקרובים יקבעו סופית את השער לדירות בעיר קרית יואל, והתקנון יחול על כל הקונים והמוכרים וראשי העיר ינקטו צעדים נגד פורצי גדר.

סאטמר מכתב

 

כתיבת תגובה