קרן המטבע הורידה את תחזית הצמיחה של ארצות הברית

כלכלני הקרן אומרים כי העלאת ריבית בעת הנוכחית אינה מתאימה לנוכח תחזית הצמיחה שעודכנה על ידם ל-1.6% לאחר שעמדה קודם לכן על 2.2%. תחזית הצמיחה של סין, הכלכלה השנייה בעולם, נותרה ללא שינוי

סין מול וושינגטון. צילומים: ESB Professional, Orhan Cam | שאטרסטוק

בעוד שכלכלני קרן המטבע הבינלאומית בחרו להותיר את תחזית הצמיחה של ישראל על 2.8% בשנה הנוכחית (2016) ו-3% בשנה הבאה, הם בחרו להוריד את תחזית הצמיחה של ארצות הברית, קנדה ומקסיקו.

תחזית הצמיחה של ארצות הברית, הכלכלה הגדולה ביותר בעולם, קוצצה ל-1.6% לאחר שעמדה קודם על 2.2%. גם התחזית לשנה הבאה (2017) שעמדה על 2.5% קוצצה והיא עומדת עתה כל 2.2%. בקנדה תעמוד השנה הצמיחה על 1.2% במקום 1.4%, ובשנה הבאה על 1.9% במקום 2.1%.

מעניינת העובדה שכלכלני קרן המטבע מצביעים על ברזיל ורוסיה כמדינות שייצאו השנה ממיתון ובכלל, מעניקים תחזית חיובית לכלכלת העולם שאמורה לצמוח השנה, לדבריהם, ב-3.1%. הם גם מצביעים על הסיכון בהעלאת ריבית בארצות הברית לנוכח הקיצוץ בתחזית הצמיחה.

תחזית הצמיחה המעודכנת לאירופה, או נכון לומר לגוש האירו, עומדת על 1.7% לשנה הנוכחית ו-1.5% לשנה הבאה. ובריטניה, שלא הייתה חברה בגוש המטבע האירופי, אך הייתה ציר מרכזי בסחר ובפיננסים של מדינות האיחוד, תצמח ב-1.8% השנה, וב-1.1% בשנה הבאה. ומה קורה בסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם? לפי כלכלני הקרן, סין נותרת ברמת התחזיות הקודמות וכלכלתה תצמח ב-6.6% השנה וב-6.2% בשנה הבאה.

כתיבת תגובה