קרן "ליברטאד" של המוסד סיימה סיבוב השקעות ראשון

זהו סבב ההשקעות הראשון של המוסד בחברות סטארט-אפ ישראליות. בהמשך השנה צפויה קרן המוסד לטכנולוגיות לפרסם קול קורא חדש, בו יפורטו תחומי עניין וטכנולוגיה פורצי דרך נוספים, להם יידרש המוסד בשנים הקרובות

ראש המוסד יוסי כהן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום יוסי זך פלאש 90.

הקרן לחדשנות טכנולוגית של המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, "ליברטאד", סיימה לאחרונה סבב ראשון של השקעות בחברות סטארט-אפ ישראליות.

במהלך 2018-2019, צפויות החברות לממש את תכנית המחקר והפיתוח שלהן, ולמסור את תוצרי הפיתוח למוסד, וזאת מבלי להגביל את פעילותן תחת הסכם רישיון "לא מסחרי ולא בלעדי לשימוש בטכנולוגיה". כמו כן, בחודשים הקרובים תודיע "ליברטאד" על השקעות נוספות שתבצע בשנת 2018.

ראש המוסד יוסי כהן: "אני מברך על סבב ההשקעות הראשון. בישראל טכנולוגיות פורצות דרך שירחיבו את מעטפת היכולות של המוסד, ויציבו אותו במקום טוב יותר לקראת התמודדות עם אתגרי העתיד. שיתוף הפעולה עם החברות האזרחיות הוא מצוין ונמשיך לחזק אותו".

"ליברטאד" הוקמה ביוני 2017 כגוף אסטרטגי של המוסד, לצורך תמיכה בבניין הכוח הטכנולוגי ובחופש הפעולה של הארגון, ולמען יצירת שיתופי פעולה פוריים עם תעשיות ההזנק הישראלית והעולמית. כבר כשהחלה לפעול זכתה "ליברטאד" לקבל זרם גדול של פניות טכנולוגיות משמעותיות מחברות סטארט-אפ מבטיחות בישראל ובעולם. הפניות לקרן ביקשו לתת מענה לחמשת האתגרים הטכנולוגיים שפרסמה "ליברטאד" בקול הקורא הראשון שלה. בנוסף, התקבלו בקרן פניות רבות בקשת רחבה של תחומים טכנולוגיים אחרים. הפונים אל הקרן מצויים בשלבי התפתחות שונים – ממיזמים בודדים עם רעיון, ועד לחברות בשלבים מתקדמים של מחקר ופיתוח, שמעוניינות לקיים שיתוף פעולה אסטרטגי עם המוסד. החברות בהן השקיעה הקרן בסיבוב הראשון נבחרו לאחר עבודת עומק של ניתוח הפוטנציאל שלהן, התאמה לצרכי הארגון והתרומה ההדדית בין הגופים.

כגוף המהווה גשר לתעשיית ההזנק, "ליברטאד" ממשיכה לקבל פניות מרתקות ועומדת בקשר עם מיזמים רבים, אשר חלקם נמצאו מתאימים לגופים אחרים או לצרכים נוספים של הארגון.

כתיבת תגובה