רוכבי אופנועים וקטנועים יוכלו להשתמש בנת"צ בתל-אביב

בתום ניסוי שערך משרד התחבורה הוחלט כי רוכבי אופנועים וקטנועים יוכלו לרכוב כחוק בנתיבי התחבורה הציבורית בעיר העברית הראשונה. "בכל מצבי התנועה – לא נרשמו סיכונים ממשיים לתאונה"

תל אביב. אילוסטרציה: vitali yakovlev | שטארסטוק

פיילוט ניסיוני שנחתם בהצלחה יביא לשינוי בנתיבי התחבורה הציבורית בתל-אביב, ואולי בעתיד ישליך גם על מקומות נוספים. מדובר בניסוי שהתקיים במשך חצי שנה, שבמסגרתו אפשרו במשרד התחבורה לכלי-רכב דו-גלגליים לנסוע בשני נתיבי תחבורה ציבורים מרכזיים ברחוב אבן גבירול ובדרך נמיר, בלב תל-אביב.

מהבדיקה הארוכה – עליה היו אחראים חוקרים מהטכניון, בתיאום עיריית תל-אביב – עלה כי נסיעה של אופנועים וקטנועים בנתיבים המיוחדים לא עשויה להפריע למוניות ולאוטובוסים, בניגוד למכוניות. במקביל, הרוכבים אינם מסכנים את חייהם יותר מאשר בנתיב רגיל המיועד לכלי-רכב פרטיים.

"בכל מצבי התנועה שנבדקו – בקטעי רחובות, ליד צמתים וליד תחנות אוטובוס – ההסדר החדש לא שינה מהותית היווצרות קונפליקטים בין אופנועים ומשתמשי דרך אחרים, אך לא מזוהה עם הרעה בטיחותית בתנועה. לא נצפתה ירידה במצבי האינטראקציה בין אופנועים וכלי רכב אחרים, אך כל האירועים שנצפו הסתיימו ללא סיכון ממשי לתאונה", נכתב בדו"ח שפורסם ב'ממון'.

החוקרים כתבו עוד כי "השילוב של נסיעת אופנועים בנת"צ מזוהה עם שיפור קל בתנועת האופנועים, ללא פגיעה בתנועת האוטובוסים, וללא הרעה בטיחותית לאופנועים ולמשתמשי דרך אחרים. מאפייני התנועה והתנהגויות של אופנועים בהסדר החדש היו דומים למצבם לפני כניסת ההסדר. ניתן להמשיך בהסדר החדש, ש'מסדיר' את ההתנהגויות שנצפו בפועל".

בימים הקרובים יקבל מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, את הממצאים – והוא צפוי לאשר את הרחבת האישור לנתיבי תחבורה נוספים בתל-אביב ובערים אחרות.

כתיבת תגובה