רוני חזקיהו ימונה לחשכ"ל ויחליף את מיכל עבאדי-בויאנג'ו

שר האוצל החליט למנות לתפקיד החשב הכללי את רוני חזקיהו, מי שהיה בעבר המפקח על הבנקים ומכהן כיום בתפקיד יושב ראש הבנק הבינלאומי. חזקיהו מונה לתפקיד למרות שלא עמד בחלק מתנאי הסף לתפקיד

החשב הכללי, רוני חזקיהו | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו) החליט למנות את מר רוני חזקיהו לחשב הכללי הבא של מדינת ישראל. כחלון מתעתד להביא את מינויו של חזקיהו לאישור הממשלה לאחר אישורה של הועדה למינוי בכירים בשירות המדינה. כך שהדבר לא יקרה היום בישיבת הממשלה.

חזקיהו כיהן בתפקיד המפקח על הבנקים בשנת 2008 בזמן המשבר הכלכלי העולמי. באוצר אומרים כי השכיל להתמודד בהצלחה רבה עם השלכותיו של המשבר, תוך שהוא שומר על יציבותה ואיתנותה של המערכת הבנקאית בישראל.

חזקיהו מונה לפני ארבע שנים לתפקיד יושב ראש הבנק הבינלאומי, ובמשך השנים צבר ניסיון רב במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי. באוצר אמרו כי צירופו למשרד יסייע רבות לחיזוקה של כלכלת המדינה ולהמשך מדיניות ניהול החוב האחראית ולשמירה על דירוג האשראי הגבוה של המדינה.

עוד אמרו באוצר כי לאחר אישורו של המינוי בממשלה, יחל חזקיהו בתהליך חפיפה מסודר שיתבצע על-ידי החשבת הכללית, זאת על מנת שההחלפה תתבצע בצורה המקצועית והטובה ביותר. נציין רק כי גם עבאדי-בויאנג'ו וגם חזקיהו הגיעו לתפקידם מהבנק הבינלאומי.

כתיבת תגובה