רוצים להוריד את העדכון של ווינדוס עשר לפני כולם?

העדכון החדש של מערכת ההפעלה יגיע כנראה רק בעוד חודשיים-שלושה, אבל כבר עכשיו מיקרוסופט חושפת חלק מהשינויים (לטובה) במערכת ההפעלה. לאמיצים: אפשרות להוריד כבר עכשיו את העדכון החדש

מיקרוסופט בדרך אליכם. אילוסטרציה: Stanislaw Mikulski | שאטרסטוק

כמדי שנה, גם השנה משחררת 'מיקרוסופט' את העדכון השנתי הגדול של 'חלונות 10', עדכון שכולל לא מעט חידושים מעניינים. העדכון צפוי להגיע אל המשתמשים במהלך החודשיים-שלושה הקרובים, אך כבר עכשיו תוכלו להתקין אותו דרך אתר האינטרנט של החברה.

כך שאם אתם רוצים להתקין אותה לפני כולם, תוכלו לעשות זאת באמצעות הלינק המצורף בסוף הכתבה. עם זאת, עדיף ואף מומלץ להמתין עוד קצת, מאחר ותמיד עדיף לא להיות "שפני ניסיון" של מערכת חדשה, שייתכן שיש בה באגים שטרם נפתרו…

אז מה תמצאו בחלונות 10 החדשה? מסתבר שבמיקרוסופט הבינו שהדור העצל לא נמצא רק בסמארטפונים והביאו את בשורת האמוג'י גם למחשב הנייח/נייד ולטאבלטים המבוססים על מערכת חלונות. על מנת להשתמש בפונקציה החדשה יהיה עליכם ללחוץ על כפתור הווינדוס (⊞) יחד עם מקש הנקודה. לחיצה זו תפתח לכם את חלונית האימוג'יז.

שורת המשימות שבתחתית המסך ששימשה עד לעכשיו לקיצורי דרך של יישומים, מאפשרת מעתה גם קיצורי דרך של אתרים פופולאריים שאתם מבקרים הרבה (למשל, אתר 'ביזנעס'). אגב, מדובר בפונקציה שכבר התאפשרה בעבר והוסרה משום מה. כעת, אומרים במיקרוסופט כי היא הוחזרה בעקבות בקשות רבות מצד משתמשים.

העדכון הגדול הבא, שיגיע אלינו בסתיו הקרוב נקרא Fall Creators Update. הוא יכלול בתוכו אזור התראות חדש שיעוצב על פי עקרונות ה-Fluent Design, השפה העיצובית החדשה של מיקרוסופט. אגב, כבר היום מרכז ה-Action Center של ווינדוס את כל ההתראות במקום אחד, אך בשונה מהגרסה הנוכחית, בגרסה החדשה הן גם יגיעו לאזורים שונים וייחודיים. כך למשל, התראה שהגיעה מהסמארטפון תוצג במקום שונה מאשר התראות הנוגעות למערכת המחשב. בנוסף, התראות האפליקציות יקובצו למקטע מיוחד לכל אפליקציה, מה שכמובן ייצור סדר וימנע בלבול בין ההתראות השונות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

אין זה סוד שהטכנולוגיות החדשניות מאפשרות לקרוא תמונות ואף לעקוב אחריהן. הרי זה בדיוק מה שפייסבוק עושה עם התמונות שאנחנו מעלים. היא מזהה אוטומטית את מיקום התמונה ואת החברים המתועדים בה… כעת, תאפשר העוזרת הקולית של מיקרוסופט המכונה "קורטנה", לקרוא טקסט מתוך תמונות ואף לתת לנו תזכורת הנוגעת לתמונה. זאת, כמובן בתנאי שתאשרו לה… לדוגמה, אם קיבלתם הזמנה לאירוע, תדע העוזרת הקולית לזהות את פרטי ההזמנה ולתזכר אתכם זמן קצר טרם האירוע, בכדי שתדעו לצאת אליה.

פאנל כתב היד של ווינדוס 10 זוכה אף הוא לכמה עדכונים מרשימים והוא יוכל לזהות את כתב היד שלכם ולהפוך אותו לטקסט. פאנל מיוחד שירחף מעל לכתב היד יציג את הטקסט, יערוך בדיקת איות ובעצם ימיר אותה למסמך שכאילו הקלדתם ברגע זה על המחשב. בנוסף, גם עריכת המסמך תיעשה קלה יותר והיא תאפשר, לדוגמה, למחוק שורה של טקסט בהעברת קו מעליה. כמובן שמתכנתי החברה לא פסחו גם על האימוג'יז הנתמכים כעת בסטיילוס (עט דיגיטלי).

מקלדת תוכנה חכמה שתצטרף בעדכון החדש ,תדע לנבא את מה שתרצו לכתוב באמצעות אלגוריתם חדשני וחכם ביותר. המקלדת החכמה תדע להציע לכם מילים להמשך המשפט, כמו גם אימוג'י מתאים… בנוסף, תתאפשר הקלדה ללא הרמה של האצבע על המסך, אלא פשוט בגרירת האצבע או הסטיילוס על המסך. מדובר בתוצאה הראשונה של הרכישה המדוברת מלפני כשנה, אז רכשה מיקרוסופט את SwiftKey, הסטארטאפ הבריטי שפיתח מקלדת חכמה עם ניבוי הקלדה מתקדם.

ואם חשבתם שבמיקרוסופט הרימו ידיים במאבק נגד הדפדפן הפופולארי 'גוגל כרום', כנראה שטעיתם. במסגרת העדכון החדש, זוכה גם דפדפן ברירת המחדל של ווינדוס 10 – ה-Edge – לפיצ'ר חדש שיאפשר לסמן קטעים ולמרקר אותם בזמן שאתם קוראים ספרים דיגיטליים. זאת, לצד האפשרות להוספת הערות שלכם לנכתב בספר. ממש כמו בספר פיזי.

כאמור, העדכון צפוי להגיע אל המשתמשים רק בסתיו הקרוב. עם זאת, אם אתם כל כך רוצים אותו לפני כולם, באפשרותכם להצטרף כחברים ב-Windows Insider, תוכנית הבטא הפתוחה של מיקרוסופט, כאן בלינק ולוודא שאתם ב-Fast ring – מעגל ההפצה הראשון של העדכונים.

כתיבת תגובה