ריזל בדרכים ■ המבחן הראשון של רודיוס, המיניוואן החרדי

הדור החדש של סאנגיונג רודיוס – הרכב שכבש את המגזר החרדי בסערה לפני יותר מעשור, הגיע ארצה בשקט-בשקט. הוא מאובזר יותר ומצויד בשיפורים מכאניים. אבל מה חסר בו? מיוחד ל'ביזנעס'!

מרווח ומכוער. סאנגיונג רודיוס. צילומים: מנדי ריזל

בקול דממה דקה ובלי שטיח אדום הגיע לארץ עולה חדש-ישן, גדול, לא ממש יפה, אבל חסון ואהוב. קבלו את סאנגיונג רודיוס – המיניוואן שיוצר בדרום-קוריאה, כאילו יוצר במיוחד עבור המשפחה החרדית ברוכת הילדים.

מדובר במבחן הדרכים הראשון שלו, מיוחד למגזין 'ביזנעסופ"ש'. מבחוץ, זו אותה אדרת; אך בתוכו – בעיקר מתחת למכסה המנוע – יש גברת חדשה, עם נתונים טובים יותר.

קצת רקע: צורתו הכעורה של הדור הראשון שהגיע לכאן עמדה בעוכריו של הרודיוס, והוא אף "זכה" בתחרות מפוקפקת של ה'טלאגרף' הבריטי לתואר אחד מכלי-הרכב המכוערים ביותר שיוצרו אי-פעם. הדור הקודם, שהגיע במחצית האחרונה של 2014, היה משופר יותר חיצונית. הדור החדש – הנוכחי – נראה בדיוק כמו זה שהוא מחליף; שזה יותר טוב מהרודיו הענתיקות, אבל עדיין יש לו הרבה מה לשפר ביופי.

פתיחה של הדלת גורמת לפלוט 'וואו' למראה המרחב הפנימי, שנותר אף הוא כמעט ללא שינוי: שני מושבים מרווחים מקדימה – וביניהם משענת רחבה, ובה שני תאי אכסון גדולים, אחד מהם ענק ממש ומעולה לאחסון כל סוגי ה'פיצ'יפקעס'; מאחוריהם: שני מושבים עם ידיות, וביניהם מעין פרוזדור שמאפשר להציב שם מזוודה עבת-כרס; ובסוף מונחת לה השורה השלישית, עם שלושה מושבים.

תשכחו מהמיני-וואנים האחרים, הצפופים, הסטנדרטיים. טובים, יקרים ויוקרתיים ככל שיהיו, הם מספיקים בדרך-כלל לדחיסת שבעה אנשים, עם אפשרות מינימאלית לחפצים אישיים – מי יותר ומי פחות. ברודיוס יש מרחב פנימי עצום, המשרה אווירה של סלון. וגם תא מטען ענק, בן 845 ליטרים כשכל המושבים פתוחים. ענק.

1 11 12

רוצים מצלמה בחינם?

כדי לשוות לו מראה יוקרתי, הדביקו לו בחברה פס פלסטיק דמוי עץ לאורך פנים הדלתות הקדמיות, תחתית הדשבורד ואפילו על תיבת ההילוכים.

על ההגה המשופר והחדש התקינו סוף-סוף 'קרוז-קונטרול' – שהיה תמיד נחבא אל הכלים על מוט זעיר בצד ההגה. מאחורי ההגה, יש מחשב דרך חדש ושימושי להפליא, ויש גם מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס. כן כן, ברודיוס; סוג של ימות המשיח.

עם זאת, כדי להעיב על השמחה, המצלמה, במכונית המבחן, לא תפקדה בכל פעם. נציין כי מדובר במערכת בהתקנה מקומית, ובתוספת תשלום, אבל ציפור קטנה לחשה לי כי אם תתעקשו ותלחצו, תקבלו אותה בחינם. אל תגלו שגיליתי לכם. הדשבורד עצמו רך יותר, מה שאומר שהוא גם איכותי יותר.

נתון מעניין שכדאי לציין הוא שיש במכונית גםUSB  וגם שלושה מצתים המאפשרים הטענת ניידים, למשל. מערכת המיזוג מפוצלת, כאשר המיזוג ליושבים מאחור מתאפשר באמצעות פתחי אוורור בגג המכונית.

10

אחרי כושר ודיאטה

אבל עזבו שטויות, הגיע הזמן להניע… לנהוג על רודיוס היה תמיד דבר מהנה יחסית לקטגוריה – וההנאה הזו נכונה במיוחד לדור החדש. וכאן אנחנו מגיעים לחידושים, שכל אחד מהם משמעותי – ומה שחשוב לא פחות – חלקם מבית מרצדס:

מנוע 2,200 סמ"ק, דיזל, במקום 2,000 עד כה; 178 כוחות סוס כתחליף ל-155 בעבר; ותיבה חדשה לגמרי בת שבעה הילוכים, במקום חמשה ז"ל. גם התפעול שלה קל ופשוט בהרבה. בחלק השמאלי העליון שלה יש צ'ופצ'יק שמאפשר להעביר הילוכים ידנית, 'טיפ-טרוניק' בלע"ז.

אה, והרכב עשה דיאטה קטנה והשיל ממשקלו כ-100 קילוגרמים לעומת הדור הקודם. אז מה זה אומר? שהעלייה במנוע ובכ"ס ובהילוכים, לצד הירידה הקטנה במשקל, מביאים לתאוצה מהירה יותר ולמומנט מעולה ומשופר של 40.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד – במקום 36.6 קג"מ ב-1,500 סל"ד.

9 6

מבט מעזרת הנשים

עם זאת, יש במכונית הזו ארבע כריות אוויר בלבד. קצת מידי ולא בטיחותי מספיק. וזו נקודה חשובה שצריכים לקחת בחשבון. אפשר לומר שזה העקב אכילס של המכונית.

התנהגות הכביש סבירה בהחלט, הנסיעה נוחה והבידוד טוב. כשאתם מאיצים, קחו בחשבון שזה רכב ארוך-ארוך וגבוה, מה שעשוי להשפיע על היציבות במהירות גבוהה מידי ובתנאי כביש שאינם משופרים.

צריכת הדלק סבירה, והשתפרה מהדור הקודם. היא מסתכמת בליטר דלק אחד המספיק לכמעט עשרה קילומטרים של נסיעה.

בזכות המרחב והרגשת הביתיות שהרודיוס העניק לכל אחד משבעת הנוסעים אף אחד לא חש מקופח, ואיננו נאלץ להצטופף. הנסיעה עצמה נוחה גם ליושבים מאחור. תא המטען ענק ויש הרבה מקום לאופניים, לעגלות ולכל שאר הפקלאות. אין ספק שאם נרצה לרכוש מיני-וואן למשפחה שלכם, ניקח את המכונית הזו בהחלט בחשבון.

2 3

מחיר: 215,000 שקל | מנוע: 2,200 סמ"ק דיזל, 178 כ"ס | מומנט: 40.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד | האצה מ-0 ל-100: 13 שניות | צריכת דלק: 1 ל-10 | בסיס גלגלים: 300 ס"מ | דרגת זיהום אוויר: 15 | 4 כריות אויר

למה כן? מעלות: מנוע, מרווחת, תא מטען | חסרונות: בטיחות, תא נוסעים פשוט, מראה חיצוני

כתיבת תגובה